سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد:

پایان کار تعمیرات ۵۰ درصد از واحد‌های آسیب دیده شوشتر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه این بنیاد معین بازسازی بخشی از خسارت‌های سیل خوزستان است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد از واحد‌های آسیب دیده از سیل شهرستان شوشتر تعمیر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاالله زمانی در جمع اعضای ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در خوزستان گفت: نیرو‌های خدوم و جهادی بنیاد مسکن از ابتدای بروز بحران سیل در شهرستان شوشتر در کنار مردم این شهرستان بوده است.

وی با یادآوری اینکه تعمیر و احداث منازل سیل زدگان روستا‌های بخش گوریه در حال انجام است، گفت: از مجموع هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی معرفی شده که نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی بوده است، تا کنون برای ۸۹۷ واحد عقد قرار داده شده تا بتوانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.

زمانی با بیان اینکه این حدود ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی در این منطقه نیازمند احداث مجدد یا تعمیرات اساسی است، گفت: مشارکت و همراهی مردم شهرستان شوشتر و ساکنان شهر‌های گوریه و شعیبیه که بنیاد مسکن فارس مسئولیت بازسازی و تسهیل‌گیری اعطای تسهیلات در این مناطق را بر عهده دارد، کم نظیر و مثال زدنی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین با اشاره به اینکه کار آوار برداری در مناطق آسیب دیده سه شهر و ۱۴ روستا در شهرستان شوشتر با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس در حال انجام است، گفت: برای ۳۰۴ واحد روستایی این شهرستان کار پیاده کردن نقشه و اجرای پی انجام شده است.

زمانی با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن فارس از ابتدای بروز سیل در خوزستان کار ارزیابی واحد‌های خسارت دیده را اجرایی کرده‌اند، اضافه کرد: در ۳۹ روستا و یک شهر در شهرستان شوشتر نیز عملیات بهسازی و بازسازی در مرحله آرموتور بندی بوده و کار پی سازی، شناژ بندی و کرسی بندی نیز در یک شهر و ۲۴ روستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه کار جبران خسارت‌ها در بخش شعیبیه این شهرستان هم در حال انجام است، افزود: براساس ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن فارس حدود ۸۱۶ واحد مسکونی در بخش شعیبیه نیاز به احداث مجدد و هزار و ۳۳۵ واحد نیاز به تعمیر دارند.

زمانی افزود: کار احداث ۱۵۱ واحد تخریبی و مرمت یک هزار و ۳۰۱ واحد تعمیری هم اکنون در حال انجام است که برای پیشرفت بهتر، نیاز داریم بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۴۴ پرونده برای دریافت تسهیلات معیشتی تحویل بانک شده و ۲۲۹ پرونده از این تعداد انعقاد قرارداد شده است.

وی، عدد این تسهیلات را بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: واجدان شرایط پس از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن به بانک معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.