سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

دانشگاه پیام نور ورود جوانان به عرصه اشتغال را تسهیل کند

استاندار اردبیل گفت: دانشگاه پیام نور ورود جوانان به عرصه اشتغال را تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور می‌تواند با استفاده از ظرفیت جوانان عضو مجمع مشورتی جوانان نسبت به شناسایی فرصت‌های شغلی و مهارتی برای دانشجویان پیام نور اقدام و ورود این جوانان به عرصه اشتغال را تسهیل کند.

وی بیان کرد: دانشجویان باید با بازار‌های کار ارتباط برقرار کنند تا بعد از پایان تحصیلات با مشکل سردرگمی در انتخاب شغل مواجه نشوند.

استاندار اردبیل افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز باید در حین تحصیل با بازار کار ارتباط برقرار کرده و آموخته‌های خود را به صورت عملی آزمون کنند.

بهنام جو بیان کرد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان با بازار‌های کار ارتباط ندارند و این موضوع بر مدت زمان بیکاری آنان بعد از فارغ التحصیلی می‌افزاید.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه پیام نور استان گفت: باید از ظرفیت ساختمان‌های احداث شده پیام نور در راستای اشتغالزایی برای دانشجویان این دانشگاه استفاده شود.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در این نشست گفت:برای اشتغالزایی در بین فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور، هفت استان کشور به عنوان پایلوت اجرای برنامه‌ها انتخاب می‌شود.

محمدرضا زمانی افزود: در هر یک از هفت استان منتخب متناسب با منطقه مربوطه اشتغال‌هایی تعریف و تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال در اختیار فارغ التحصیلان قرار می‌گیرد تا اشتغال پایداری در رشته تحصیلی خود ایجاد کنند.

وی ابراز امید واری کرد با برنامه ریزی‌های انجام گرفته این برنامه در استان اردبیل نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ح

انتخاب ۷ استان برای اشتغالزایی در بین فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور

برچسب ها: دانشگاه ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.