معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه‌ریزی جهت ایجاد ۷۴۰ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی خبر داد.

اشتغالزایی صنایع دستی برای ۷۴۰ نفر برنامه ریزی شده است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف تحقق شعار سال و رونق تولید، به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه صنایع دستی هستیم و امسال ایجاد ۷۴۰ فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی زودبازده و کم‌هزینه است، می‌توان با تسهیلات اندک فرصت شغلی فراهم ساخت و در این راستا اعطای تسهیلات از محل مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی و منابع دیگر برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: سال گذشته نیز از محل تسهیلات اعطایی برای ۵۱۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

گلمغانی زاده همچنین به آموزش شاغلین صنایع دستی با هدف تقویت کمی و کیفی تولیدات اشاره کرد و گفت: امسال اشتغال‌زایی ۲۲۴ نفر شاغلین صنایع دستی و ۲ هزار نفر در مراکز آموزشی صنایع دستی برنامه‌ریزی شده، اما در صورت استقبال هنرجویان امکان افزایش آن وجود دارد.

وی با اشاره به ساماندهی کارگاه‌های صنایع دستی اظهار کرد: صدور و تمدید پروانه‌های تولید انفرادی به تعداد ۲۸۰۰ فقره و صدور کارت شناسایی به تعداد ۷۵۰ فقره برنامه‌ریزی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اجرای رتبه‌بندی کارگاه‌ها خبر داد و گفت: درجه بندی کارگاه‌ها برای ۲۶ کارگاه عملیاتی خواهد شد.

گلمغانی زاده اظهار کرد: در سال جاری عمده تمرکز ما رونق کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی است و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

انتهای پیام/ع

اشتغال زایی صنایع دستی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.