سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ۲۰۰ شغل ایجاد می‌کند

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازى صنایع ایران در جریان بازدید از مراحل نهایى بازسازى و نصب ماشین آلات سالن ریسندگى بافت بلوچ ایرانشهر گفت: راه‌اندازی مجدد این کارخانه ۲۰۰ شغل جدید ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمدباقر عالی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازى صنایع ایران از مراحل نهایى بازسازى و نصب ماشین آلات سالن ریسندگى بافت بلوچ ایرانشهر بازدید کرد.

محمدباقر عالی در جریان این بازدید اظهار داشت: با انجام طرح بازسازی و کامل شرکت صنایع گسترش بافت بلوچ ۲۰۰ شغل جدید در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: به زودی با بهره‌برداری کامل ظرفیت تولید نخ در این کارخانه به ۱۵ تن در روز و چاپ پارچه به ۲ میلیون مترمربع در سال افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه بازسازی این طرح تعیین شده است و در حال حاضر بازسازی و نوسازی این کارخانه در حال انجام است.

عالی خاطرنشان کرد: خرید ماشین آلات جدید خط ریسندگی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از محل قانون بودجه انجام و نصب شده و بازسازی کارخانه شامل خط تکمیل و تجهیزات جنبی مانند دیگ بخار و آب شیرین کن و .. انجام شده و با ادامه بازسازی سالن ریسندگی، فاز اول طرح توسعه ریسندگی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 شرکت گسترش صنایع بلوچ واقع در ایرانشهر، تولید کننده نخ پنبه پلی استر، پارچه‌رنگرزی و تکمیل پارچه تاری پودی به صورت نیمه فعال و با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد.

این شرکت که در حوزه ریسندگی، بافندگی و چاپ فعالیت دارد و ظرفیت اسمی آن ۲۲ تن نخ در روز و ۲۸ میلیون متر مربع در سال بوده است متاسفانه به دنبال آتش سوزی در سال ۸۶ به حالت نیمه فعال در آمد و سالن ریسندگی آن به صورت کامل تعطیل شد و سالن‌های چاپ و تکمیل هم به دلیل تعمیرات و نوسازی به پایین‌ترین ظرفیت تولید رسیدند. این کارخانه در سال ۶۳ مورد بهره برداری اولیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

راه‌اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.