سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان آمریکایی ترامپ را دست انداختند!+ تصاویر

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی شوخی زیرکانه دانشجویان آمریکایی با رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی اخیر او را کشف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه در مراسمی که سازمان «ترنینگ پوینت یو. اس. ای» در هتل ماریوت مارکیس در واشنگتن ترتیب داده بود، میان جمعی از حامیان راستگرای خود سخنرانی کرد. دو روز بعد از آن، این روزنامه در گزارشی در این باره نخستین بار شوخی زیرکانه دانشجویان را با او کشف کرد.

بنا بر این گزارش، هنگام سخنرانی ترامپ تصویری از نماد ریاست جمهوری آمریکا بر روی پرده‌ای بزرگ پشت سر او نقش بسته بود که در نگاه اول بسیار عادی به نظر می‌رسید. اما با قدری دقت می‌شد متوجه شوخی جالب دانشجویان برگزار کننده این نشست با رئیس‌جمهور پرحاشیه آمریکا شد و دید نکات مهمی در آن مخفی شده است.

ابتدا عقاب درون نماد ریاست جمهوری آمریکا یک سر دارد، ولی در این تصویر دو سر داشت. عقاب دو سر نماد تاریخی و سلطنتی  روسیه است که بر روی پرچم کشور‌های صربستان، آلبانی و مونته نگرو هم دیده می‌شود. قرار دادن عقاب دو سر درون نماد ریاست‌جمهوری آمریکا، به یکی از اتهامات مهم ترامپ در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و این ادعا اشاره دارد که وی با حمایت روسیه توانسته در انتخابات پیروز شود.

نکته دیگر تصویر پشت سر ترامپ نوشته‌ای است که بالای سر عقاب قرار دارد و به زبان لاتین بر روی آن نوشته شده «۴۵، یک عروسک خیمه‌شب‌بازی است». مخاطب این عبارت، ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا است.

علاوه بر این عقاب درون نماد ریاست جمهوری آمریکا که در این نشست، بر روی پرده بزرگ پشت سر ترامپ نقش بسته بود، به‌جای ۱۳ پیکان، تعدادی چوب گلف در چنگ خود گرفته است. این شوخی به علاقه زیاد ترامپ به بازی گلف اشاره دارد. به نوشته این روزنامه گلف بازی کردن ترامپ، تاکنون ۱۰۲ میلیون دلار خرج روی دست مالیات‌دهندگان آمریکایی گذاشته است.

یک سخنگوی کاخ سفید به این روزنامه گفت آن‌ها قبل از قرار گرفتن این تصویر بر روی صفحه پشت سر رئیس جمهور آن را ندیده بودند.

سخنگوی سازمان ترنینگ پوینت نیز گفت نمی‌داند این تصویر دستکاری شده از کجا آمده یا چگونه از صفحه پشت سر ترامپ سر در آورده، اما همچنان جستجو برای یافتن فرد خاطی به نتیجه نرسیده است.

کارکنان هتل نیز می‌گویند مسئولیت تهیه فیلم و تصاویر برای اینگونه مراسم بر عهده آن‌ها نیست و هتل فقط فضا و فناوری لازم مانند تلویزیون و پروژکتور را در اختیار می‌گذارد.

با این حال ریچارد پینتر، رئیس وکلای امور اخلاقی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، در این باره گفت کارکنان نهاد ریاست جمهوری باید تسلط و آگاهی کاملی نسبت به تصاویر و فیلم‌هایی که در رویداد‌های مختلف با حضور رئیس جمهور به نمایش در می‌آیند داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مندل بیرانوند
۰۷:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
شیطان طلایی ترامپ است
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
چه نکته هایی خیلی باحاله