قاضی فدرال ایالت کالیفرنیای آمریکا حکم جدید دولت دونالد ترامپ درباره پناهندگی را رد کرد.

مخالفت قاضی فدرال ایالت کالیفرنیا با حکم جدید دولت ترامپ درباره پناهندگیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد جان تیگار، قاضی فدرال ایالت کالیفرنیای آمریکا حکم جدید دولت ترامپ درباره پناهندگی را رد کرد و آن را "خودسرانه و ناشی از تغییرات غیرقابل پیش‌بینی" دانست.

بر اساس این حکم، پیش بینی می‌شود همه درخواست‌های پناهندگی افراد در مرز جنوبی آمریکا رد شود. این قانون هم مهاجرانی را شامل می‌شود که از مکزیک می‌آیند و هم مهاجرانی که از دیگر کشور‌ها می‌آیند و قصد دارند در آمریکا پناهنده شوند.

بر اساس تصمیمی که جان تیگار، قاضی دادگاه فدرال گرفته است، این سیاست جدید نمی‌تواند اجرایی شود مگر اینکه اختلافات قضایی در موضوع مهاجرت حل و فصل شود.

قاضی تصمیم خود را پس از اعلام این خبر بحث برانگیز از سوی دولت گرفت. این تصمیم به سرعت بازتاب داشت.

جان تیگار اندکی پس از آنکه قاضی دیگری این بار در واشنگتن مجوز اجرای این قانون جدید را صادر کرد، چنین تصمیمی گرفت. تصمیم این قاضی فدرال بدین معناست که سیاست جدید نمی‌تواند اجرایی شود مگر اینکه اختلافات قضایی در موضوع مهاجرت و پناهندگی حل و فصل شود.

سازمان قدرتمند دفاع حقوق مدنی (ACLU) و مرکز حقوقی فقر جنوب (Southern Poverty Law Center) به این حکم جدید در کالیفرنیا شکایت کردند. دیگر گروه‌ها نیز شکایت‌های جداگانه‌ای را در واشنگتن مطرح کردند.

ملیسا کرو از اعضای مرکز حقوقی فقر جنوب گفت: "تصمیم قاضی تیگار، یک پیروزی مهم برای افراد و خانواده‌هایی است که به طور غیر قابل باوری آسیب پذیر هستند و از کشور‌های آمریکای مرکزی می‌آیند و در تلاش برای پناهنده شدن در کشور ما هستند".

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را یکی از محور‌های اصلی سیاست خود قرار داده، در تلاش برای ریشه کن کردن موج مهاجرت و افزایش اخراج مهاجران غیرقانونی است. آمریکا با موج عظیمی از مهاجرت در مرز مشترک خود با مکزیک مواجه است. از ماه مارس هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمله شمار زیادی از خانواده‌ها به همراه کودکانشان بازداشت شده‌اند.

دولت آمریکا همچنین شمار افرادی را که به صورت غیرقانونی در آمریکا حضور دارند، حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Bulgaria
سام
۰۶:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
با اینکه ترامپ سفر ایرانیان را به آمریکا بسیار سخت کرده، در چند سال اخیر ایرانیان زیادی آمدند. ویزای ازدواج . نامزدی. و ویزای کار از نهادها و شرکتهای معتبر و پذیرش از چند دانشگاه خاص و…حتی از طریق گرفتن وکیل یا از کانادا و… بالاخراه یک راهی پیدا میکنند.

درست است نسبت به سالهای قبل مشگلتر شده ولی ایرانیانی که واقعا مشگل خاصی نداشته باشند میتوانند بیآیند.
آخرین اخبار