سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک در شیراز

دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک با هدف ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان در شیراز گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این جشنواره گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک در هفت محور حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار، ارتقای دانش شهروندی کودکان، تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس کودکان، کودک و شهر، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه کودکان و کودک و مشارکت مسئولانه در آموزش فرهنگ شهروندی و با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

وی پرداخت به مضامین اخلاقی، توجه به شعار سال، کودک و آسیب‌های اجتماعی، حقوق کودک و نوجوان و تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه را با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در اولویت پذیرش آثار این جشنواره عنوان کرد.

گشتاسبی راد تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این رویداد تئاتری ۱۰ مردادماه امسال است و گروه‌های منتخب در مرحله نهایی جشنواره ۱۵ مردادماه معرفی می‌شوند و تاریخ برگزاری جشنواره نیز ۲۳ تا ۲۶ مردادماه است.

‌همچنین لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز نیز در این آئین مراسم ادامه داد: استفاده از ابزار هنر برای انتقال پیام به جامعه، به‌ویژه کودکان، انکارناپذیر است و در این میان، هنر تئاتر با توجه به جذابیت و گستردگی، در میان سایر هنر‌ها یکه‌تازی می‌کند.

وی با بیان اینکه فرزندان امروز نیازمند آگاهی و آزادی هستند، افزود: با روش‌های سنتی و ادبیات تعلیمی کلاسیک نمی‌توان با نسل چهارم و پنجم سخن گفت.

دودمان با بیان اینکه هنر‌های نمایشی با انتقال غیرمستقیم اطلاعات زمینه ساز آموزش‌های اخلاقی پایدار برای کودک هستند، تاکید کرد: هنر کودک را برای حضور در جامعه آماده می‌کند و در این میان تئاتر کودک، برخورد‌های عینی او را با واقعیت دنیای پیرامونش، افزایش می‌دهد تا به وسیله آن به بینش درستی از زندگی برسد.

انتهای پیام/ت

برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.