سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیرقابل استفاده بودن ۵۰ درصد سموم مصرفی در باغات ومزارع شهرستان ملکان

مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت:متاسفانه بعضی کشاورزان بدون مطالعه ونظر کارشناسان کشاورزی اقدام به استفاده بی رویه ونامعقول از سموم کشاورزی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسن علیوند در همایش یک روزه استفاده بهینه از سموم شیمیایی گفت:جهاد کشاورزی ملکان به منظور کاهش مصرف سموم شیمیایی باکار‌های ترویجی مصرف این ماده را از ۷۰ تن به ۶۲ کاهش داده واین رقم روزبه روز در حال کاهش است

وی گفت:مصرف سموم در حال حاضر ۶۲ تن در سال است که ۳۰ تن باید از مقدار کاهش یابد تا ۵۰ درصد آلودگی محصولات کشاورزی کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی ملکان افزود: هرچه قدر میزان مصرف سموم در محصولات کشاورزی کاهش یابد محصول تولیدی سالم وارگانیک‌تر خواهد شد.

علیوند با اشاره به به صادرات بیش از ۶۰ هزار تن کشمش از این شهرستان به خارج کشور گفت:قطعا اگر محصولات صادراتی سم زیادی استفاده شود با توجه به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای که در کشور‌های مقصد وجود دارد برگشت خواهد خورد وبازار‌های هدف اعتماد خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: در این شهرستان ۵۲ سم فروشی مجاز وجود دارد و ۹ سم فروشی نیز غیر مجاز است که علی رغم پلمپ آن‌ها توسط جهاد کشاورزی پلمپ شکنی کرده وبه کار خود ادامه می‌دهند

مدیر جهاد کشاورزی ملکان از اداره صنعت، معدن وتجارت خواست به وظیفه ذاتی خود عمل کرده وبا همکاری نیروی انتظامی از فعالیت سم فروشی‌های غیر مجاز جلوگیری کند.

انتهای پیام/ش

کاهش مصرف سموم شیمیایی در مزارع و باغات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.