سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شرایط جوی دریای عمان تا جمعه پیش رو مواج، متلاطم و بارانی پیش بینی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ محمدرضا سالاری فنودی دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: امروز آسمان نوار ساحلی استان صاف تا کمی ابری است و احتمال بارش خفیف باران نیز وجود دارد.

او ادامه داد: دریای عمان همچنان مواج و متلاطم است به طوریکه انتظار می‌رود تا سه روز آینده بیشینه ارتفاع موج در دریای عمان به ویژه مناطق شرقی به ۱.۵ تا ۲ و گاهی ۲.۵ متر نیز برسد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت وزش باد و گردوخاک و غبار محلی نیز پدیده قابل انتظار برای ساعات مختلف روز در بخش‌های مستعد نوار ساحلی است.

سالاری فنودی افزود: وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس مساعد و برای بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) باید با احتیاط و هماهنگی با مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر ودریانوردی استان همراه شود.

او ادامه داد: شرایط جوی و دریا برای امور صیادی شناور‌ها در کلاس قایق و لنج در مناطق شرقی نامساعد است، اما برای سایر مسیر‌ها شرایط عادی است.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شماره تماش ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی (MRCC) جهت هماهنگی و اطلاع رسانی حوادث دریایی در دسترس تمامی فعالان دریایی است.

انتهای پیام/ع

دریای عمان مواج 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.