سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم مطرح کرد؛

تلاش برای توسعه اقتصاد دانش بنیان/ در میان کشور‌های در حال توسعه رشد مطلوبی داریم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان گفت: برای ایجاد علم و فناوری جدید تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: نگاه خوبی به فضای اقتصاد دانش بنیان وجود دارد و تمام تلاش ما این است که در فرایندی به هم پیوسته به توسعه علم و فناوری جدید کمک کنیم.

وی ادامه داد: حوزه های مختلفی در کشور وجود دارد که آنها به ایده های جدید احتیاج دارند که به طور قطع به کمک جمعیت فناور و جوان کشور می‌توان این ایده ها را پیاده سازی کرد.


بیشتر بخوانید: کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری با نوسانات ارزی


غلامی با اشاره به دستاوردهای پرثمر جوانان و آینده درخشان آنها تصریح کرد: به کمک یکدیگر می‌توان به موفقیت های خوبی رسید.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره انتظار مردم از مجموعه علمی کشور بیان کرد: در مقایسه با سایر کشورها ایران جایگاه خوبی دارد و درمیان کشورهای در حال توسعه رشد سریعی داریم که امیدواریم جایگاه بهتری را هم کسب کنیم.

صعود ۶۰  رتبه‌ای شاخص نوآوری طی چهار سال

همچنین غلامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست امروز به منظور استفاده از عملکرد و ظرفیت صندوق و پارک‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پارک‌ها حمایت از صندوق را در دستور کار دارد و این تفاهم نامه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های جدید است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره رتبه نوآوری کشور گفت: طی سال‌های اخیر با عملکرد جوانان در بخش‌های مختلف از قبیل بخش دولتی و خصوصی و در مدت چهار سال گذشته از رتبه ۱۲۰ به ۶۰ رسیده‌ایم و این نشان می‌دهد علی رغم تمام مشکلات، کار خوب مجموعه جوان و حمایت از آنها منجر به توسعه فضا شده است.

وی افزود: سیاست حمایتی دولتی سبب می‌شود که جایگاه خود را گسترش دهیم و به موفقیت بیشتر برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.