سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

تخصیص هزار میلیارد تومان از سرمایه بانک‌ها برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان

وحدت گفت: قبل از پایان نیمه اول سال بیش از یک هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی را برای شرکت‌های دانش بنیان جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: هیچ‌کدام از رویکردهای صندوق شعاری نیست و بند بند این برنامه‌ها اجرایی می‌شود؛ همکاری با تمام دستگاه ها و فعالیت بخش خصوصی و دولتی، برنامه اصلی صندوق است.

وحدت با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با دیگر دستگاه‌های کشور بیان کرد: ما با نهادهای همکار برنامه خود را پیش برده‌ایم و همکاری با پارک های علم و فناوری که به عنوان اولین نهادهای مهم در نسل جدید علم و فناوری بودند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: هر روز موارد متعددی در زیست بوم نوآوری ایجاد می‌شود، شکل گیری نهادهای مالی مانند صندق های پژوهش و فناوری  به تکامل اکوسیستم نوآوری منجر می‌شود.

نقش صندوق پژوهش و فناوری در پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان

وی با بیان اینکه زیرساخت برنامه ای صندوق به سرعت تدوین شد، گفت: طی چند ماه برنامه خود را پیش بردیم. صندوق پژوهش و فناوری ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان هستند و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دست صندوق های مختلف است.

وحدت تصریح کرد: هریک از صندوق ها باید در مدت ۶ ماه بیش از ۶۰ درصد عملکرد داشته باشند و از سوی دیگر موارد تشویقی متعددی برای آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به کمک صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی و صندوق پژوهش و فناوری و همراه با بازیگران بخش خصوصی، برنامه های متعددی را پیش برده‌ایم.

وی تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی ظرفیت خوبی در کشور به حساب می‌آید و برای ایجاد صندوق های جدید ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم، از سویی دیگر بانک ها باید وارد عمل شوند و با ما همکاری کنند.


بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان


وحدت گفت: قبل از پایان نیمه اول سال  بیش از یک هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی را برای شرکت های دانش بنیان جذب می‌کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره بسته همکاری با پارک های علم و فناوری بیان کرد: برای توسعه خدمات دانش بنیان به همکاری با تمام دستگاه های کشور نیاز داریم. اکنون تنها در بحث استقرار، پول ۱۸ درصدی می‌دهیم و برای استقرار در پارک، تخفیف بیشتری را ارائه می‌دهیم.

وحدت با بیان اینکه سیاست ما کمک به کسب و کار نوین است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پیشبرد اهدافش باید ارتباط خوبی با صندوق‌های پژوهش و فناوری داشته باشند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.