سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاقد مهارت بودن بیش از ۵۰ درصد جویندگان کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی  امروز در مراسم افتتاح آموزشگاه آزاد گلابتون بیرجند گفت: بیش از ۵۰ درصد جویندگان کار در استان فاقد مهارت هستند و این یک مشکل بزرگ برای بحث اشتغال است.

او در ادامه افزود: داشتن مهارت قبل از هر کاری مهم است و سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامات شایسته‌ای در سطح استان و کشور برای توانمندسازی جوانان انجام داده است.

خوشایند مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در چهار ماهه نخست سال ۳۷۴ هزار و ۶۴۵ نفر ساعت به بانوان و ۸۹ هزار و ۲۹۸ نفر ساعت به آقایان آموزش داده شده است.

او با بیان اینکه۱۷۸ آموزشگاه آزاد فعال در استان وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۱۲ آموزشگاه آزاد در حوزه زنان، شش آموزشگاه آزاد در حوزه مردان و ۶۰ آموزشگاه آزاد در حوزه دو منظوره است.

خوشایند با اشاره به اینکه ۴۳۵ دوره طی چهار ماهه نخست امسال در آموزشگاه‌های آزاد استان اجرا شده است بیان کرد: امورمالی بازرگانی، امور اداری، برق، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، خدمات تغذیه ای، ساختمان، صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع پوشاک، طلا و جواهرسازی، فرش، فناوری اطلاعات، گردشگری، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، مراقبت و زیبایی، معماری و مکانیک از جمله گروه‌های آموزشی اجرا شده در این آموزشگاه‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بازاریابی و فروش محصولات امری مهم است اظهار کرد: این فرایند در آموزشگاه‌های آزاد شکل گرفته است.

او در پایان گفت: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد تغییر کرده و این نگاه به دنبال توسعه، رشد، رونق و بالندگی است.

انتهای پیام /  ط ا

وجود ۱۷۸ آموزشگاه آزاد فعال در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.