سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکانی که برای گدایی کردن معلول می‌شوند

مدیرکل اموراجتماعی استانداری بوشهر گفت: بیشتر کودکان و معلولانی که در چهارراه‌ها تکدی‌گری می‌کنند اتباع خارجی هستند و تعمدی درکشورشان معلول و فروخته می‌شوند تا به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای گدایی کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس برزگر زاده  در نشست با مدیران پایگاه‌های خبری استان بوشهر افزود: افرادی کودکان معلول شده را خریداری می‌کنند و آن‌ها را به صورت سازمان یافته در شهر‌های مختلف به ویژه جنوب کشور پخش می‌کنند.

وی ادامه داد: رونق بازار این متکدیان باعث شده افرادی به عنوان سرمایه گذاری به این موضوع نگاه کنند و حرفه آنان همین باشد که با تشکیل گروه‌هایی از این افراد معلول درآمد به دست آورند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: مردم تصور می‌کنند با پول دادن به این گروه از بچه‌ها کار خیری انجام می‌دهند، اما این کار باعث می‌شود سرپرست این کودکان آن‌ها را برای پول درآوردن به سرچهارراه‌ها بفرستند.

برزگرزاده از مردم خواست به این گروه از متکدیان پول ندهند، اگر این کار صورت نگیرد سرپرست قانونی این بچه‌ها آنان را به سرچهارراه‌ها نمی‌فرستند و یا به طور کل آن‌ها به بوشهر نمی‌آیند.

وی گفت: براساس آخرین رصد انجام شده ۸۵ درصد کسانی که سرچهارراه‌ها و میدان‌های شهر اقدام به فروش گل و پاک کردن شیشه خودرو‌ها می‌کنند اتباع بیگانه هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: طرح ساماندهی متکدیان و کودکان کار اتباع بیگانه و آمران و مباشران کار غیرقانونی از شمال استان آغاز شده که هر سه روز براساس جدول زمانبندی انجام می‌گیرد و هر دو ماه یک بار تکرار می‌شود.

برزگرزاده گفت: استان بوشهر از نظر تعداد کودکان کار شرایط وخیمی ندارد اما این موضوع به این معنا نیست که باید نسبت به موضوع بی توجه باشیم.

وی به موضوع کودک آزاری که به تازگی در بوشهر رخ داده نیز اشاره کرد و با تشکر از حساسیت جامعه مدنی نسبت به این موضوع، یادآور شد: در همان محدوده زمانی که این اتفاق رسانه‌ای شد برخی افراد بدون هیچگونه اطلاعاتی مطالبی را منتشر کردند در حالی که براساس کار حرفه‌ای کسی که می‌خواهد درباره موضوعی مطلبی بنویسد باید درباره آن تحقیق کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: با انتشار موضوع کودک آزاری در ابتدای کار با مراجعه بهزیستی به محل کارواش کودکی یافت نشد و در بار دوم با حکم قضایی نیروی انتظامی ورود و کودک به بهزیستی تحویل شد.

برزگرزاده ادامه داد: روند درمان این کودک به صورت رایگان از طرف اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام گرفته و او دوشنبه با تکمیل روند درمان و بهبودی کامل کودک تحویل بهزیستی شده و قرار است اول مهر به مدرسه برود.

وی گفت: براساس اطلاعات ابتدایی پدر کودک مبتلا به اعتیاد شدید بوده و در کارواش کار می‌کرده است.

انتهای پیام/ک

معلولیت تعمدی برای تکدی گری

برچسب ها: وزارت کشور ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.