سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث امروز دوم مرداد ماه ۹۸؛

یک کشته در حادثه رانندگی در محور نیشابور - مشهد/ مهار آتش سوزی در ارتفاعات چهارتکاب فریمان

مهم‌ترین حوادث امروز (دوم مرداد ماه سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ شریفی رئیس پلیس راه نیشابور گفت: این حادثه شب گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه خودروی پژو روآ رخ داد.

او تصریح کرد: در این حادثه راننده کامیون در دم جان باخت و سه سرنشین خودرو مصدوم و در خودرو گرفتار شدندکه پس از رها سازی به بیمارستان‌های ۲۲ بهمن و حکیم نیشابور منتقل شدند.

رئیس پلیس راه نیشابور گفت:علت وقوع حادثه در دست بررسی است.

مهار آتش سوزی در ارتفاعات چهارتکاب فریمان

حسن ستوده رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان گفت: با دریافت گزارشی از سوی اهالی روستای چهارتکاب مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع این روستا، بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست فریمان به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: با همراهی افراد محلی آتش به طور کامل خاموش شد، اما متاسفانه حدود یک هکتار از مراتع منطقه در این حادثه سوخت.

کشف تجهیزات رایانه‌ای قاچاق در مشهد

سردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر این که فردی سودجو اقدام به وارد کردن تعداد زیادی تجهیزات رایانه به صورت قاچاق کرده و قصد توزیع در بازار را دارد، پی گیری موضوع بلافاصله در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
او ادامه داد: کارآگاهان پلیس پس از اطمینان از صحت موضوع و با هماهنگی قضائی یک انبار را در یکی از مناطق مشهد شناسایی کردند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در بازرسی از این مکان تعداد ۴۰۴ دستگاه کیس، ۳۳۲ دستگاه مانیتور و ۷۲ عدد هارد کامپیوتر را که به صورت قاچاق وارد شده بود، کشف کردیم.

تقوی افزود: یک متخلف در این زمینه دستگیر شده و همچنین ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پلمپ شدن ۱۵ واحد صنفی در قوچان

سرهنگ قدیر مصرخانی فرمانده انتظامی قوچان گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از تخلفات صنفی ۱۵ واحد صنفی متخلف در قوچان مهر و موم شدند.

او با اشاره به اینکه این واحد‌ها فاقد مجوز لازم بوده یا محصولات غیربهداشتی عرضه می‌کردند، ادامه داد: در ادامه این طرح نیز به ۵۵ واحد صنفی اخطار و به ۸۲ واحد نیز تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی قوچان گفت: این طرح به صورت مستمر توسط دایره نظارت بر اماکن عمومی اجرا می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌گردد.
 
آتش سوزی منزل مسکونی در نیشابور
 
سید مهدی حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام این آتش سوزی دو تیم از آتش نشانان ایستگاه‌های ۲ و ۶ به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: آتش سوزی در آشپزخانه این منزل رخ داده بود که آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد خانه شدند و پس از خاموش کردن آتش اقدام به تخلیه دود با استفاده از توربوفن کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: در جریان عملیات اطفای حریق بر اثر سقوط شیشه، دست یکی از همکاران آتش نشان آسیب دید.

حسینی افزود: علت این آتش سوزی را سرایت شعله اجاق گاز به پارچه روی قابلمه غذا عنوان کرد.

او  با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال، حوادث آتش سوزی و عملیات نجات در نیشابور ۵۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: برابر آمار ستاد فرماندهی آتش نشانی تا پایان تیر ماه آتش نشانان نیشابور به ۱۰۶۹ مورد عملیات اطفای حریق و حوادث منجر به نجات اعزام شده اند که از این میان ۶۵۸ مورد آتش سوزی و ۴۱۱ مورد حوادث منجر به نجات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با وجود گرمای زیاد هوا در روز‌های اخیر و وزش باد‌های تند موسمی خطر آتش سوزی مزارع و انبار‌های علوفه دامداری‌ها هنوز نیز بسیار زیاد است که شهروندان باید برای پیشگیری از این آتش سوزی‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
آتش سوزی در کارگاه عقیق تراشی دربایگ 
 
حسین بخشنده مسئول ایستگاه آتش نشانی بایگ گفت: با اعلام آتش سوزی و حضور به موقع آتش نشانان آتش مهار شد، اما با توجه به حجم آتش تمامی دستگا‌های موجود درکارگاه دچار خسارت شد.

او تصریح کرد: وجود نفت گاز و حرارت وارد شده و بخار شدن نفت گاز در محیط باعث بروز این حادثه شده است.
 
انتهای پیام//ح.ص
برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.