سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والی نیمروز:

چابهار فرصت طلایی توسعه افغانستان است

والی نیمروز از ولایت‌های جمهوری اسلامی افغانستان گفت: چابهار فرصت طلایی برای توسعه اقتصادی این کشور است و ما باید از فرصت و موقعیت این شهرستان برای توسعه استفاده کنیم تا منافع دو طرف تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید ولی سلطان والی نیمروز از ولایت‌های جمهوری اسلامی افغانستان در نشست برررسی مسائل و مشکلات تجار و فعالان اقتصادی افغانستان که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: چابهار مکان مناسبی برای اتصال افغانستان به کشور‌های مختلف دنیا است و این فرصت مناسب را باید قدر بدانیم.

وی گفت: سرمایه گذاران افغانستان در ایران و بندر چابهار به راه‌های سهل ترانزیتی و اقتصادی نیاز دارند تا مواد خام را در این شهرستان فرآوری و به کشور‌های مختلف صادرات کنند.

والی ولایت نیمروز افزود: کنفراس ملی و بین المللی در افغانستان برگزار شده و برای توسعه این کشور روی فرصت‌های ایران به ویژه چابهار کار کردیم.

او تصریح کرد: زمان همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه روابط است و ما باید روابط اقتصادی، سیاسی و همه جانبه را با ایران گسترش دهیم.

ولی سلطان ادامه داد: مرز‌های افغانستان و سیستان و بلوچستان باید قانونمند و از انتقال کالای قاچاق و تردد افراد تروریست جلوگیری شود و نباید مسئولان و مردم مرزنشین ۲ طرف ناامنی را حس کنند.

وی گفت: آمادگی داریم تا صادرات، بسته بندی محصولات و میوه‌های خشک را پس از آماده سازی از طریق چابهار به کشور‌های مختلف ترانزیت کنیم.

والی نیمروز افزود: درخواست داریم مردم و مسئولان سیستان بلوچستان سفر‌های مختلفی به افغانستان داشته باشند تا از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری این کشور آشنا شوند.

وی بیان کرد: نیاز است تا نظارت بیشتری در صادرات و واردات انجام شود و نباید یک کالایی که اظهار می‌شود بجای آن کالای دیگری وارد افغانستان شود و مشکلاتی را ایجاد کند.

ولی سلطان حل تمام مشکلات تجار افغانستان در زمینه حق رانندگی و صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی، معافیت مالیاتی، ولی سلطان والی ولایت نیمروز افغانستان روز سه شنبه پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار کنارک و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی قرار گرفت و سپس از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

والی نیمروز در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.