مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: شرایط برای فعالیت بازرگانان و فعالان اقتصادی افغانستان در این منطقه فراهم است و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند به ثبت شرکت و فعالیت مورد نظر اقدام کنند.

شرایط فعالیت بازرگانان افغانستان در چابهار فراهم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار در نشست بررسی مشکلات تجار افغانستان که با حضور والی نیمروز افغانستان در منطقه آزادچابهار برگزار شد اظهار داشت: سرمایه گذاران افغانستان در چابهار فعالیت خوبی دارند و به تولید و اشتغال کمک شایانی کرده اند.

وی با قدردانی از حضور والی ایالت نیمروز افغانستان در چابهار خاطرنشان کرد: استان سیستان وبلوچستان و افغانستان روابط تجاری و سیاسی خوبی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکانات اقتصادی و زیرساختی در این شهرستان وجود دارد و برای افغانستان بصورت خاص فراهم شده و دست سرمایه گذاران این کشور را به گرمی می‌فشاریم.

وی ادامه داد: سه هزار شرکت تجاری، بازرگانی، صنعتی، خدماتی، تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد چابهار ثبت شده که از این تعداد ۳۰۰ شرکت خارجی است و افغانستان نیز بیشترین شرکت ثبت شده در بین کشور‌های مختلف را دارد.

کردی بیان کرد: منطقه آزادچابهار نقش مهمی در توسعه افغانستان دارد و تمام مشکلات بازرگانان افغانستان در این منطقه در زمینه معافیت‌های مالیاتی، استفاده از گواهینامه رانندگی، خروج و مراجعت، واردات و صادرات کالا پیگیری لازم انجام خواهد شد.

 ولی سلطان والی ولایت نیمروز افغانستان امروز / سه شنبه / پس از ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار کنارک وجمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی قرار گرفت و سپس از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

سرمایه گذاران افغانستان در چابهار فعالیت خوبی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار