سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت قرآن‌های تاریخی دودان

امام جمعه پاوه با بیان اینکه مخالف توسعه گردشگری نیستیم، گفت : مرمت قرآن‌های تاریخی دودان و توجه مدیرکل میراث فرهنگی استان به مقوله گردشگری مذهبی، بسیار ارزشمند است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماموستا ملأ قادر قادری امام جمعه پاوه در آئین رونمایی از ۲ قرآن تاریخی مرمت شده روستای دودان پاوه گفت : با توسعه گردشگری و برگزاری جشنواره‌ها مخالف نیستیم و خواستار این هستیم که این برنامه‌ها به نحو درست مدیریت شوند.

وی گفت : روستای دودان با سابقه بسیار کهن در گرایش به اسلام و وجود چهره‌های علمی و مذهبی متعدد در طول تاریخ از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی وجود نسخ تاریخی قرآنی با قدمت بسیار زیاد در این روستا را گواهی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: اقدام اداره کل میراث فرهنگی در مرمت این قرآن‌های تاریخی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

امام جمعه پاوه ضمن تقدیر از کارشناسانی که در امر مرمت این قرآن‌ها همکاری کرده اند، اظهار داشت: بسیار جای خرسندی است که مدیرکل میراث فرهنگی به مقوله گردشگری مذهبی توجه می‌کند و امروز برای دومین بار است که در مدت مسئولیت خود برای یک برنامه قرآنی به پاوه سفر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای اسلام و ایران با یک جنگ بزرگ فرهنگی مواجه است، تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی از جمله میراث فرهنگی از جایگاه مهمی در این تقابل فرهنگی برخوردار هستند.

ماموستا قادری افزود: این دشمنی‌های با نظام در ۴۰ سال گذشته به لطف نزدیکی با قرآن، استفاده از ظرفیت‌ها و آموزه‌های اسلام و با هدایت و درایت مقام معظم رهبری ناکام مانده است.

 

 

انتهای پیام/د

توسعه گردشگری و برگزاری جشنواره‌ها

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.