سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان:

ترامپ فردی بی‌فرهنگ و گستاخ است

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان، دونالد ترامپ را اشغالگر، قلدر، گستاخ و بی‌فرهنگ دانست که به ارزش‌های انسانی پایبندی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبداللطیف پدرام» رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این لحن، لحن اشغالگر بی فرهنگ و قلدر است که به جز سودجویی، ارزش‌های انسانی را نمی‌شناسد.

وی افزود: اشغالگران بسیاری به این سرزمین چشم طمع دوختند و به این سرزمین حمله کردند، اما افغانستان به گورستانی برای آن‌ها تبدیل شد و این کشور گورستان آمریکایی‌ها نیز خواهد شد.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان همچنین بر خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان تاکید کرد و گفت: من از مردم افغانستان می‌خواهم برای خروج نظامیان آمریکایی بسیج شوند.

وی تصریح کرد: ما به پیمان امنیتی کابل - واشنگتن رای نداده‌ایم و از آمریکا هم نخواسته‌ایم که به کمک افغانستان بشتابد، "ترامپ" باید از نظامیان خود در افغانستان بپرسد که با چه مردمی روبه‌رو هستند و در چه سرزمینی می‌جنگند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا توانایی محو افغانستان از نقشه جهان را دارد و همچنین آمریکا می‌تواند جنگ در این کشور را در ظرف یک هفته پایان دهد، اما در این جنگ ۱۰ میلیون افغان کشته خواهند شد و او به همین دلیل صرف نظر کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.