سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخترعین ایرانی؛

فناوری سه بعدی در خدمت صنایع/ وقتی ایرانی‌ها شهر هوشمند می‌سازند

یکی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی موفق به تولید محصولی سه بعدی برای ساخت شهر هوشمند روسیه شده است.

مهدی رضایی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که همراه با ستاری در معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر روسیه همراه بود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصولی که موفق به تولید آن شده است، اظهار کرد: شرکت ما توانسته سامانه سه بعدی مخصوصی را برای کمک به صاحبان صنایع و سازندگان ساختمان طراحی کند.

وی ادامه داد: از این سامانه سه بعدی برای ساخت لوله‌های پتروشیمی و خانه‌ها می‌توان کمک گرفت برای مثال همراه با این سامانه یک خط لوله چند صد اینچی به طول ۴۰ کیلومتر ساخته شد.


بیشتر بخوانید: اولین محصول واقعیت مجازی در ایران تولید شد


رضایی درباره ویژگی‌های مثبت این سامانه تصریح کرد: از جمله مشکلات ساخت خانه‌ها دوباره کاری و صرف هزینه زیاد و وقت بسیار است اما به کمک سامانه سه بعدی می‌توان به راحتی در هزینه و زمان صرف جویی کرد.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به مذاکرات این شرکت با طرف روسی بیان کرد: روسیه به دنبال ساخت یک شهر هوشمند است و در راستای ساخت این شهر علاقمندی بسیاری را از خود برای همکاری با ما نشان داد.

وی یادآوری کرد: اگر پروژه شهر هوشمند با همکاری طرف روسی و ایرانی ساخته شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موفقیت برسیم.

انتهای پیام /

همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با طرف روسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
خبرخوبی بود
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه