سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیشرفت ۳۸ درصدی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در سال جدید

حسین پور گفت: هم اکنون اجرای پروژه‌ها آبخیزداری و آبخوان داری بیش از ۳۷ تا ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ابوالقاسم حسین پورمدیرکل دفتر آبخیزداری و آبخوان داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سال جدید بیش از ۳۷ تا ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: هم اکنون در تمامی استان‌ها پروژه‌های سال ۹۸ را پس از شروع سال جدید آغاز کردیم به طوریکه ظرف مدت ۲ ماهه پروژه ارغوان را به بهره برداری رساندیم.

وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای سال جدید در کشور فراهم است، افزود: با توجه به تجربه سال ۹۷ در خصوص اجرای فعالیت هماهنگ و متمرکز جامع که حاصل تجریه کار تیمی و گروهی بود، از ابتدای امسال در ستاد آبخیزداری و آبخوان داری،  پروژه‌ها هر هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد، از این رو پیش بینی می‌شود که عمده پروژه‌ها در هفته دولت به بهره برداری رسد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری تخصیص اعتبار به فعالیت‌های آبخیزداری/اجرای آبخوان داری در کاهش خسارت سیل تاثیر گذار است


حسین پور  با اشاره به اینکه بخش عظیم پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست، بیان کرد:  براین اساس تخصیص اعتبارات سال جدید امری مهم به شمار می‌رود چرا که تمامی تلاشمان بر آن است که در صورت اختصاص اعتبار تا پایان شهریور کار‌های مکانیکی و بیومکانیکی مربوط به پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

مدیر کل دفتر آبخیزداری و آبخوان داری سازمان جنگل ها با اشاره به اثر بخشی اجرای فعالیت‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری در کشور گفت:  اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در حفظ منابع آب و خاک، تقویت قنوات در پایین دست فعالیت ها، احیا پوشش گیاهی، برقراری تعادل و توازن اکوسیستم‌های طبیعی و کاهش خسارت سیل تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی، امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری در بیش از ۱۰ هزار نقطه کشور برای یک هزار و ۳۴ حوزه آبخیز با اعتباری حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

حسین پور در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص یافت، تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، امسال اعتبار پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری با افزایش ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است چرا که اجرای این پروژه‌ها حلقه مفقوده سیل اخیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری حلقه مفقوده سیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.