سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروانه راه اندازی موزه ملت در قزوین صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از صدور پروانه راه‌اندازی موزه ملت در مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه به نام علی اکبر صالحی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: به استناد ماده ۲۴ فصل سوم مصوبه هیئت وزیران مورخ درباره صدور مجوز موزه‌های بخش خصوصی از سوی سازمان میراث فرهنگی، پروانه فعالیت مجموعه آثار اهدایی دکتر علی اکبر صالحی تحت عنوان”موزه ملت “در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه قزوین صادر شد.

خزائلی از این مجموعه به عنوان اولین مجموعه دارای مجوز ایجاد موزه خصوصی در قزوین یاد کرد و اظهار داشت: مجموعه اشیاء اهدایی علی اکبر صالحی متشکل از ۱۵۶ شیء در سال ۹۴ در بنای مدرسه تاریخی امیرکبیر به نمایش در آمد و در سال۹۸ همه آثار اهدایی با هدف فعالیت این مجموعه به عنوان موزه خصوصی به مجموعه تاریخی سعدالسلطنه منتقل شد.

وی افزود: در این موزه بالغ بر ۴۰۰ اثر متشکل از اقلام صنایع دستی، انواع قاب عکس، لوح و انواع ساعت که در زمان تصدی گری علی اکبر صالحی در وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وی اهدا شده در فضایی به متراژ ۶۶۰ متر و در ۴۷ ویترین برای بازدید عموم در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به نمایش درآمده است.

وی یادآور شد: همچنین حدود ۲ هزار جلد کتاب‌های شخصی علی اکبر صالحی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری به این موزه اهدا شده است که در کنار آن قرائت خانه‌ای برای استفاده عموم ایجاد شد.

انتهای پیام/ک

صدور پروانه راه‌اندازی موزه ملت در مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.