سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات کشت ۴ هکتار کینوا به صورت مکانیزه در شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: کشت ۴ هکتار کینوا به صورت مکانیزه در منطقه حجت آباد شهرستان کرمان به صورت مکانیزه انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به کم آبی شهرستان، بحث تغییر الگوی کشت مناسب و جایگزینی محصولات با نیاز آبی کم در دستور کار قرار دارد که در همین راستا ظرف یکی دو سال اخیر توسعه کشت کینوا به دلیل نیاز آبی کم در دستور کار قرار گرفته و در سال گذشته به صورت آزمایشی کشت و با توجه به استقبال مردم منطقه کشت این محصول به صورت مکانیزه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه، با توجه به محدودیتی که در زمینه آب داریم وبا هدف حفظ رطوبت خاک، کشت مکانیزه و خاکورزی مکانیزه را به کشاورزان توصیه می‌کنیم افزود: این نوع کشت با کاهش عملیات خاکورزی، باعث افزایش عملکرد در واحد سطح می‌شود.

مسعودی با ذکر بیان اینکه این محصول با توجه به عناصر غذایی بالایی که دارد، به عنوان خاویار گیاهی معرفی شده است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خوبی که شهرستان دارد کشت این محصول به کشاورزان توصیه می‌شود، زیرا میتواند جایگزین خوبی برای برنج، گندم و جو باشد باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: گیاه کینوا چند سالی است که به کشور وارد شده و بذر آن در خود کشور تولید می‌شودکه در اراضی شور نیز قابل کشت می‌باشد میتواند میانگین دو ونیم تن در هکتار عملکرد را داشته باشد.

وی افزود: این گیاه برای کسانی که دیابت نوع ۲ دارند مناسب و بیمارانی که به گلوتن گندم حساسیت دارند می‌توانند کینوا را جایگزین غذای خود استفاده کنند.

وی گفت: جهت تشویق و ترغیب کشاورزان، به ازای هر هکتار سطح زیر کشت، ۵ میلیون تومان به کشاورزان تسهیلات داده می‌شود ودر خصوص تهیه ماشین الات جهت عملیات کاشت داشت و برداشت این محصول محدودیتی وجود ندارد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.