سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارگذاری کدپستی تمامی املاک شهر در سامانه اطلاعات مکانی

امکانات بیشتر در سرویس الکترونیکی کدپستی برای هر مکان و طبقه اعم از مسکونی، تجاری یا اداری از طریق سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی "SDI" توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد جواد رجائیان مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به توسعه سرویس کدپستی با امکانات بیشتر برای شهروندان مشهدی، گفت: طرح استفاده از کدپستی ده رقمی، پس از جمع‌آوری اطلاعات یک دوره ۵ ساله "از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵" و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت.
 
او ادامه داد: بدین نحو که با افزودن ۵ رقم دیگر به کدپستی قدیمی، برای هر مکان اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، یک کد منحصر به‌ فرد و یگانه در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: کد پستی ده رقمی مکان جغرافیایی مورد نظر را مشخص می‌کند، بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی را مشخص می‌کند، رقم ششم ردیف ساختمان را در محدوده جغرافیایی نشان می‌دهد و چهار رقم آخر، شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمان را مشخص می‌کند.

رجائیان در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد در این زمینه، افزود: از سال ۱۳۸۹، راه‌اندازی کارتابل استعلام الکترونیکی و اختصاص کدپستی در شهر مشهد برای نخستین‌بار در کشور هم‌ زمان با صدور مجوز پایان کار بهره‌برداری واحد ساختمانی انجام شد؛ به نحوی که مالک در حین دریافت پایان کار بهره‌ برداری، کدپستی خود را دریافت می‌کرد.

او با اشاره به توسعه سرویس الکترونیکی کدپستی، تصریح کرد: در حال حاضر توسط این سرویس، می‌توان به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کدپستی در سطح  مشهد دسترسی پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: با استفاده از این سرویس، شهروندان به‌راحتی می‌توانند پس از ورود به آدرس اینترنتی sdi.mashhad.ir، در فهرست اصلی بر روی کلمه سرویس‌های مکانی کلیک کرده و در مرحله بعد از میان موارد انتخابی، گزینه سرویس لیست کدپستی و کدنوسازی املاک را انتخاب نمایند؛ سپس توسط مکان‌نما از روی نقشه شهر مشهد، ملک مورد نظر را انتخاب و در قسمت پایین صفحه، کد پستی ده رقمی ملک را مشاهده نمایند.

رجائیان افزود: نمایش کد پستی برای هر طبقه قابلیت دیگری است که به‌ تازگی از طریق این سرویس انجام و برای کاربران استفاده‌کننده از سرویس قابل مشاهده است.

شماره تلفن ۳۱۲۹۱۵۱۳ به منظور راهنمایی شهروندان در خصوص استفاده از سرویس دریافت کدپستی ملک از طریق سامانه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI)، آماده پاسخگویی به شهروندان است.

انتهای پیام//ف. ح

دسترسی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کدپستی در مشهد

برچسب ها: شهرداری ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.