سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق وعده ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه/ افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان بهزیستی

دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تخریب ۲۵۹۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در زلزله سال ۹۶ استان، گفت : از این تعداد ۲۰۶۶ واحد روستایی و ۵۲۴ واحد شهری است.

وی گفت : خوشبختانه با همت مسئولین و خیرین تا به امروز ۲۰۱۸ واحد تکمیل و تحویل شده و امروز جشن افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان را شاهد هستیم.

وی افزود: ۴۰۰ واحد دیگر شهری هم در مراحل پایانی است و در مجموع پرونده بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان تا پایان شهریور ماه بسته می شود.

رضوان مدنی گفت: برای ساخت این تعداد واحد، به ازای هر واحد ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان پرداخت شده و در مجموع بیش از ۲۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

رضوانی مدنی در ادامه با اشاره به ۱۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی در استان گفت: خدمات ارائه شده به این افراد در سه بخش اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی است.

وی افزود: یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان ساخت مسکن است که از زمان شروع نهضت خانه سازی برای مددجویان در سال ۱۳۸۹ تاکنون ۶۶۰۰ واحد مسکونی در استان احداث شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر خوشی هم برای ۱۴ کودک بی سرپرست زلزله زده داشت و اینکه به حساب هریک از این کودکان که والدین خود را در زلزله از دست داده اند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان واریز و مشکل مسکن این کودکان مرتفع شده است.

وی خبر خوش دیگری هم برای تمام مددجویان استان داشت و اینکه با پیگیری های رئیس سازمان بهزیستی از این پس به تمام اعضای ۱۷۸ هزار خانوار کشور که سرپرست آنها معلول است مستمری پرداخت می شود(پیش از این تنها به سرپرست خانوار مستمری پرداخت می شد) و خانوارهای دارای این شرایط در استان نیز از این پس از این امتیاز بهره مند می شوند .

انتهای پیام/د

۲۰۶۶ واحد روستایی تخریب شد

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.