سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی وزیر خارجه آمریکا از اقدام آرژانتین در «تروریست» نامیدن حزب‌الله

«­مایک پمپئو» از دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد بخاطر «تروریستی» نامیدن حزب‌الله لبنان تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «­مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور آرژانتین بر تعهد به گسترش همکاری درباره طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی از جمله امنیت، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پمپئو از نقش منطقه‌ای آرژانتین در میزبانی نشست وزرای مبارزه با تروریسم نیمکره غربی قدردانی کرد و دو طرف متعهد به ادامه همکاری برای مبارزه با تروریسم و جرائم فراملیتی شدند. پمپئو از آرژانتین بخاطر قراردادن کل جنبش حزب‌الله لبنان و تاکید بر شاخه‌های مالی و نظامی آن در فهرست سازمان‌های تروریستی قدردانی کرد. پمپئو همچنین بر حمایت آمریکا از دستورکار اصلاحات اقتصادی آرژانتین تاکید کرد.»

دو روز پیش دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد همزمان با سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.

پیش از این اعلام شده بود دولت آرژانتین قصد دارد با ادعای دست‌داشتن حزب‌الله در انفجار سفارت رژیم صهیونیستی و مرکز جامعه یهودیان (آمیا) در سال ۱۹۹۴، این جنبش را از دیدگاه خود به عنوان «گروه تروریستی» معرفی کند.

پیش از این بار‌ها مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه سندی ایران و حزب‌الله را متهم به مشارکت در این حادثه کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.