سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از علوفه تازه برای تغذیه ماهیان

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور گفت: سازمان شیلات برای استفاده از غذای کنسانتره و علوفه تازه به جای مواد شیمیایی در تغذیه ماهیان برنامه ریزی انجام داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیمین دهقان مدیسه رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور گفت: سازمان شیلات برای استفاده از غذای کنسانتره و علوفه تازه به جای مواد شیمیایی در تغذیه ماهیان  برنامه‌ریزی انجام داد.

وی افزود: استفاده از کود‌های ترکیبی آلی و معدنی (شیمیایی)، در ابتدا و طول دوره پرورش و برای غنی‌سازی آب و بهبود کیفیت مواد غذایی و رشد جوامع پلانکتونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بدن آبزی با تغییر ماهیت به عنوان منبع پروتئینی مورد تغذیه ماهیان قرار می‌گیرد و این عمل جزئی از روش جهانی آبزی‌پروری گرمابی است.

مدیسه بیان داشت: در طول دوره پرورش آبزیان، غنی‌سازی غذا با مکمل‌های ویتامینه و مواد معدنی (بهبوددهنده رشد) استفاده می‌شود در برخی از مزارع مدرن از پروبیوتیک‌ها استفاده می‌شود که میکرب‌های زنده به صورت افزودنی غذایی هستند و موجب بهبود سلامتی انسان و حیوانات اهلی، افزایش رشد و راندمان غذایی و کمک به پیشگیری از شیوع بیماری‌ها می‌شوند و این کار پشتوانه کاملاً علمی دارد.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور تصریح کرد: اگر ابهاماتی در این خصوص وجود دارد باید به شکل مستقیم و با انجام پیگیری‌ها و آزمایش‌های مربوطه مشخص شود و اظهارنظر در خصوص مصرف مواد غیراستاندارد و خارج از پروتکل‌های آبزی‌پروری و بهداشتی نیازمند مستندات علمی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آبزیان در جهان به عنوان سالم‌ترین ماده غذایی شناخته شده‌اند و تلاش جهانی برای افزایش سرانه مصرف آبزیان روز به روز رو به گسترش است؛ کنترل کیفیت محصولات آبزی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است و به طور مستمر با استاندارد‌های OIE، WHO و.. ارزیابی می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه ابهامی در خصوص سلامت محصول، برخورد جدی و کارساز صورت خواهد گرفت.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، شیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.