سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران نیازمند به پیوند کبد در صف انتظار نمی مانند

به لطف نگاه انسان‌دوستانه‌ی شهروندان، تعداد اهدا کنندگان با گیرندگان برابر شده و حتی تعدادی کبد اهدا شده به مراکز درمانی شیراز ارسال می شود تا بیماران دیگری از مرگ نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی‌اکبریان رئیس تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشگاه، صف انتظار گیرنده‌ی پیوند کبد وجود ندارد گفت:  بیماران مرگ مغزی هر سه استان خراسان شمالی،خراسان رضوی و خراسان جنوبی برای پیوند کبد به مرکز پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقال داده می‌شود و به لطف نگاه انسان‌دوستانه‌ی شهروندان، پیوند کبد در سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است به طوری که از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۳۰۰ عمل پیوند کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

او تصریح کرد: در برخی کشورها، از لحظه‌ای که بیمار دچار مرگ مغزی می‌شود اختیار از دست خانواده خارج می‌گردد و تصمیم‌گیری در مورد اهدای عضو از سوی وی، دولت می‌باشد، اما در کشور ما به لحاظ فرهنگی، مذهبی و قانونی، این اختیار در دست خانواده است و این خانواده است که با تصمیمی شجاعانه و انسانی، جان سایرین را نجات می‌بخشد.

رئیس تیم پیوند کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه پیوند کبد از سال ۹۲ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز منتصریه راه اندازی و در سال نخست تنها ۹ مورد پیوند انجام شد، گفت: با روند رشد صعودی در زمینه پیوند کبد، این تعداد در سال گذشته به ۶۸ مورد افزایش یافت.

 اکبریان افزود: در سال جاری نیز تا کنون ۳۰ مورد پیوند کبد با موفقیت در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

او با بیان اینکه پیوند کبد در بزرگسالان چندین سال است که انجام می‌شود تصریح کرد: در صدد هستیم که پیوند کبد اطفال را راه‌اندازی کنیم که البته با بزرگ‌سالان تفاوت‌هایی دارد و زیرساخت‌ها و امکانات ویژه‌ای می‌خواهد.

عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی با تأکید بر اینکه بیماری کبدی در مراحل خفیف، علامت خاصی ندارد در زمینه‌ی علائم اختصاصی نارسایی کبد گفت: زردی، خونریزی گوارشی، ریزش مو، آب آوردن شکم و تحلیل عضلات از علائمی هستند که در مراحل پیشرفته دیده می‌شوند و بیمار هنگامی این علائم را می‌بیند که کار از کار گذشته و باید درمان‌های اساسی مثل پیوند برایش انجام شود.
 
انتهای پیام//ع.م
 

به لطف نگاه انسان‌دوستانه‌ی شهروندان، صف انتظار گیرنده‌ی پیوند کبد وجود ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ابراهیم
۲۱:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
نیازمندکبدفوری نیازمندم وضع کبدم خراب است لطفاراهنمایی ام کنید