دسترسی عروقی و راه‌های هوایی دو موضوع مهم در سلامت بیماران است که در شرایط سنی پایین‌تر و نوزادی، دسترسی عروقی یکی از نیاز‌های حیاتی کودک محسوب می‌شود.

دسترسی عروقی یکی از حیاتی ترین و اساسی ترین نیازهای اطفال بیماربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرجان جودی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش بررسی تازه‌های دسترسی عروق در کودکان و اطفال، گفت: دسترسی عروقی در کودکان و نوزادان یکی از حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین اقداماتی است که افرادی که در کادر درمان هستند باید به عنوان یک فن برای بیمار انجام دهند.
 
او ادامه داد: هر چه توانمندی فرد بیشتر باشد موفقیت کادر درمانی نیز بیشتر می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه راه‌ های هوایی و دسترسی عروقی در احیای یک فرد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: همه افرادی که در کادر درمان فعالیت می‌کنند این توانمندی را باید داشته باشند و بتوانند بهترین رگ را در مناسب‌ ترین زمان برای نوزاد بگیرند.

جودی با اشاره به اینکه سعی شده تا روش‌های سنتی و روتین با متد‌های نوین الحاق شود، افزود: بهترین روش و راهکار برای بیماران در این سمینار به پزشکان جراحی، اطفال، پرستاران آموزش داده می‌شود.

او تصریح کرد: پرستاران خط اول ارتباط با بیماران نیازمند به دسترسی عروق هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از اوقات نیز کودک مشکلات گوارشی دارد، اما به دلیل عدم دسترسی عروقی درمان وی به تعویق می‌افتد، هر چه سن بیمار کمتر باشد مشکل بیمار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

جودی افزود: رگ گیری مناسب، ثابت کردن رگ و استفاده از وسیله مناسب در سلامت بیمار اهمیت دارد از همین رو در این سمینار جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی موثر در دسترسی عروقی، در معرض دید اساتید قرار گرفت تا با خرید این تجهیزات بتوانیم اقدام مناسبی برای کودکان و نوزادان انجام دهیم.
 
انتهای پیام//ع.م

دسترسی عروقی یکی از حیاتی ترین نیازهای کودکان بیمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.