سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر آموزش کسبه و مغازه داران برای تامین ایمنی بازار همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی می‌تواند در جهت تأمین امنیت بازار نقش اساسی ایفا کند.

علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،افزود:آموزش‌های ایمنی و آتش نشانی به منظور افزایش سطح دانش، نگرش و مهارت شاغلین و کسبه بازار در کنترل حریق می‌تواند از اقدامات پیشگیرانه جهت تأمین افزایش سطح ایمنی در شهر‌ها باشد.

وی با اشاره به وضعیت ایمنی بازار همدان گفت: شبکه آب رسانی و جمع آوری فاضلاب، شبکه گازرسانی، توزیع و مصرف برق، شبکه مخابرات، سیستم‌های حفاظت در برابر حریق، سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و معابر و دسترسی‌ها از جمله مهمترین زیرساخت‌هایی هستند که به منظور ایمنی بازار باید مورد ارزیابی و ایمن سازی قرار گیرند.

علی ضمیر با توجه به حادثه آتش سوزی بازار تبریز ادامه داد: طی دهه‌های گذشته به ایمن سازی بازار کمتر توجه شده و درحال حاضر ارتقاء ایمنی آن با اهدافی، چون کاهش سطح آسیب پذیری، ریسک پذیری و افزایش قابلیت سرویس دهی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ضمن انتقاد از برخی سد معبر‌ها در بازار خاطرنشان کرد: در این زمینه برخی کسبه همراهی مناسبی ندارند و کسانی هم که می‌خواهند موارد را رعایت کنند دچار مشکل می‌شوند پس جلب مشارکت حداکثری اصناف و شهروندان موجب ایمنی بازار می‌گردد.

وی بیان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری در حد توان تذکر‌های لازم را جهت رفع نواقص ایمنی به کسبه داده و شهرداری نیز در داخل و خارج بازار نسبت به افزایش شیر‌های هیدرانت اقدام می‌نماید تا در مواقع اضطراری امکان تأمین آب مورد نیاز برای اطفا حریق در کمترین زمان وجود داشته باشد.

علی ضمیر با تاکید بر این که گاه وجود یک کپسول آتش نشانی از یک حریق جلوگیری می‌کند، افزود: برخی از این کپسول‌ها در واحد‌های صنفی تاریخ مصرفشان گذشته است و یا این که کپسول‌ها هنگام حادثه در دسترس نیستند که این نیازمند اصلاح است تا از خطرات احتمالی جلوگیری گردد.

وی اظهار داشت: برای سامان‌دهی بازار همدان نیاز است با همکاری نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط و مشارکت کسبه‌ها برای رفع این مشکلات و موانع اقدام نماییم.

انتهای پیام/ج

همکاری کسبه و مغازه داران برای تامین ایمنی بازار همدان ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.