معاون شهردار همدان گفت: ۶۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری همدان صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود.

۶۰ درصد از بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانیرضا ابرار خرم، معاون شهردار همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با بیان این که شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی بخش عمده درآمد خود را از عوارض شهروندان تأمین می‌کند، افزود: ۶۰ درصد از بودجه سالیانه شهرداری همدان صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود و ۴۰ درصد نیز به بودجه جاری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان برای ساخت و نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

ابرارخرم اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال گذشته شهرداری‌ها با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کردند؛ با اینحال شهرداری همدان موفق شد ۸۳ درصد از بودجه سال ۹۷ خود را محقق کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان بیان کرد: در بحت تحقق بودجه شهرداری همدان در سال ۹۷ از شهرداری‌های برتر کشور بود و حتی در این امر رتبه همدان از رتبه شهر‌های اراک و کرج که شهر‌هایی صنعتی هستند بالاتر بود.

وی با اشاره به این که بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته گفت: امسال بودجه شهرداری همدان که توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده در حدود ۸۰۵ میلیارد تومان است.

ابرار خرم اظهار داشت: ۸ درصد از این بودجه از محل ارزش افزوده تامین می‌شود. ۲ درصد از آن اعتبارات استانی است و ۹۰ درصد مابقی از محل پرداخت عوارض شهروندان تامین می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان با اشاره به این که برای تحقق بودجه، شهرداری نیاز به مشارکت شهروندان همدانی در پرداخت عوارض دارد تاکید کرد: تحقق ۸۳ درصدی از بودجه شهرداری همدان در سال گذشته حاکی از آن است که شهروندان همدانی در بحث پرداخت عوارض همکاری ومشارکت مناسبی با شهرداری داشتند و نسبت به آبادانی شهر خود احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر شهر همدان در بین شهر‌های زیبا و تمیز کشور قرار دارد، از سرانه فضای سبز مناسبی برخوردار است و عملیات‌های عمرانی نیز درجای جای شهر اجرا می‌شود به دلیل مشارکت شهروندان و حس مسئولیت‌پذیری آن‌ها است.

ابرار خرم با بیان این که ۴۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری به هزینه‌های جاری اختصاص دارد، اظهار داشت: سالانه ۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری همدان صرف نگهداری شهر و ارائه خدمات شهری می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۲ میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان هم صرف ایجاد و نگهداری فضای سبز می‌شود و ۶۰ میلیارد تومان نیز برآورد بودجه آسفالت معابر شهر است.

انتهای پیام/ج

۶۰ درصد از بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانی است

برچسب ها: شهرداری ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.