سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کاهش سرعت وزش باد تا افزایش دما در هفته آینده

هواشناسی استان بوشهر از کاهش سرعت وزش باد و در پی آن کاهش تلاطم امواج خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از چند روزی که وزش باد شمال خلیج فارس را مواج کرده بود، بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد از امروز افزون بر کاهش سرعت وزش باد و در پی آن کاهش تلاطم دریا، جهت باد نیز به تدریج به جنوبی تغییر می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: همچنین در ساعاتی از عصر امروز در مناطق جنوبی و شرقی استان در برخی ساعات شبانه روز ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

وی همچنین بیان کرد: از اوایل هفته آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وضع جوی و دریایی استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد، در برخی نقاط به ویژه مناطق مرتفع جنوبی و شرقی همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: جهت وزش باد نیز شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز متغیر غالبا بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از ساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود که از امشب در همه سواحل استان به ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.