سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کامیاران

۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کامیاران راه اندازی شد که با این تعداد آمار این دفاتر در سطح استان به ۱۷ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۹۳ شروع به فعالیت کرد و در راستای الکترونیکی کردن خدمات قضایی تاکنون ۱۷ دفتر در استان راه اندازی و شروع به فعالیت کرده اند.
علی رشیدی با اشاره به اینکه این دفاتر در شهر‌های سنندج، مریوان، قروه، بیجار، دهگلان، سقز، سروآباد، حسن آباد، یاسوکند و کامیاران فعال است، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد این دفاتر در آینده به ۵۰ مورد می‌رسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ خدمت قضایی شامل ثبت دادخواست بدوی، دادخواست واخواهی، دادخواست تجدید نظر خواهی، ثبت نام افراد در سامانه ثنا، ثبت درخواست اظهارنامه، دادخواست‌های شورای حل اختلاف و دادخواست به طرفیت دیوان عدالت اداری در این دفاتر ارائه می‌شود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: رفع اطاله دادرسی، صرفه جویی و کاهش هزینه اقامه دعوا از مهمترین دستاورد‌های این روند است و غیر از گزارش ضابطان قضایی، تمام اموری که جنبه کیفری و حقوقی داشته باشد از طریق دفاتر قابل انجام است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان با بیان اینکه هر دفتر به صورت مستقیم برای پنج نفر اشتغال ایجاد می‌کند گفت: اقدامات اولیه برای ثبت شرکت در ارتباط با ثبت اسناد، بخشی از خدمات پزشکی قانونی، امور بانکی مربوط به دریافت تسهیلات با ثبت نام از طریق سامانه ثنا در این دفاتر قابل انجام است.

انتهای پیام/ت

افتتاح دفاتر الکترونیک قضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.