سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمباران شیمیایی روستای زرده جنایت فراموش نشدنی

فرماندار دالاهو بمباران شیمیایی روستای زرده در سال ۶۷ را جنایت فراموش نشدنی جنایتکاران جهانی دانست و گفت : بمباران شیمیایی سند محرومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : یاد شهدا، ترویج خوبی‌ها، نیکی‌ها و ارزش‌های والای انسانی است.

وی با بیان اینکه مزین شدن روز ملی شهرستان به‌نام شهدا، افتخاری بزرگ بوده، گفت : لازم به یاد‌آوری است روستای زرده در تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۶۷ توسط رژیم بعث عراق مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت و در همان روز نیز روستای سرمیل هم مورد بمباران شیمیایی هواپیما‌های رژیم بعث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی روستای زرده جنایت فراموش نشدنی جنایتکاران جهانی بود که مراسم روز شهرستان دالاهو که سالروز بمباران شیمیایی روستا‌های زرده و سرمیل است با یادواره شهدای شهرستان روز دوشنبه، ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

محمدی افزود: در این بمباران شیمیایی ۲۷۷ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و صد‌ها نفر مصدوم و جانباز شیمیایی شدند، بمباران شیمیایی سند محرومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس و از یک طرف سند سکوت و جنایت ابرقدرت‌ها در مقابل اقدامات جنایتکارانه صدام حسین بود.

وی تصریح کرد: تمامی منادیان دروغین حقوق بشر بدانند که جنایت روستای زرده با تسلیحات شیمیائی اهدای آنان انجام شده و تا ابد مدیون خون شهدا هستند و وجدان بیدار هرگز این جنایت آنان را فراموش نخواهد کرد.

محمدی در پایان از همه مردم شهرستان دالاهو دعوت به عمل آورد و گفت: ترویج نام و یاد شهدا ترویج همه خوبی‌هاست و لازم است همه شرکت کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

یاد شهدا، ترویج خوبی‌ها، نیکی‌ها و ارزش‌های والای انسانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.