به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نادر آخوندی مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اظهارکرد: عوارض کسب و پیشه و عوارض نوسازی درآمدهای پایدار محسوب میشود و تلاش مدیریت شهری در سالجاری بهبود وصول این دو منبع درآمد است.
وی با اشاره به توزیع انبوه نخستین مرحله قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، تصریح کرد: سه مرحلهای شدن توزیع قبوض عوارض کسب و پیشه و نوسازی جهت رفاه حال شهروندان و مشارکت بیش از پیش آنها است که مهلت پرداخت آن تا ۳۱ مردادماه سالجاری تعیین شده است.
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اصلاح نحوه محاسبه عوارض کسب و پیشه را از سال ۹۳ گامی در جهت محاسبه عادلانهتر عوارض عنوان کرد و افزود: محاسبه عوارض کسب و پیشه بر پایه نوع و تعرفه شغلی، مساحت ملک تجاری و موقعیت مکانی ملک و بر اساس قیمت منطقه بندی است و در سالجاری نیز اخذ عوارض بر پایه فرمول ذکر شده از بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی با اشاره به چگونگی محاسبه عوارض نوسازی، عنوان کرد: میزان عوارض نوسازی براساس قانون و مشخصههای درج شده محاسبه و بسته به متراژ ساختمان، متراژ زمین، نوع اسکلت ساختمان و امکانات خانه از قبیل آسانسور و استخر، متفاوت است.
آخوندی گفت: برای توزیع قبض عوارض نوسازی از سیستم توزیع شرکت پست استفاده میشود و ماموران با مراجعه به منزل افراد براساس کد بلوک ملکی تعیین شده برگه قبض نوسازی را تحویل میدهند.
وی با بیان اینکه بهبود وصول درآمدهای پایدار میتواند شهرداری را در تامین هزینههای پایدار یاری و خدمت رسانی به شهروندان را تسریع کند، تاکید کرد: شهروندان اگر خواهان خدمت هستند باید بهای آن را بپردازند، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است که نهایتاً در همین شهر و برای خود شهروندان هزینه میشود.
انتهای پیام/م