سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری پمپئو درباره خلاقانه بودن مذاکرات آتی آمریکا با کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد گفتگو‌های آتی واشنگتن و پیونگ‌یانگ در زمینه عاری‌سازی هسته‌ای رویکرد‌های «خلاقانه» داشته باشد و ایده‌های پیشین دوباره مطرح نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد مذاکرات تازه این کشور با کره شمالی بر سر موضوع عاری‌سازی هسته‌ای رویکرد‌های «خلاقانه» داشته باشد.

پمپئو گفت: «امیدوارم کره شمالی با ایده‌هایی متفاوت از دور پیشین گفتگو‌ها بر سر میز مذاکره حاضر شود و امید آن است که این بار ما هم کمی خلاق‌تر باشیم».

پمپئو که با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد در ادامه تاکید کرد: «اهداف آمریکا در زمینه دستیابی به عاری‌سازی هسته‌ای کره شمالی بدون تغییر مانده است. گفتگو‌های ۳۰ ژوئن دونالد ترامپ و کیم‌جونگ اون در ملاقات اخیرشان در کره شمالی این فرصت را به آمریکا داده است که بار دیگر با این کشور بنشیند و گفت‌وگوی دیگری داشته باشد».

این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا پس از آن مطرح شد که خبرگزاری کره‌ای «یونهاپ» روز یک‌شنبه به نقل از منابعی گزارش کرد واشنگتن پیشنهاد برگزاری مذاکرات هسته‌ای در سطح کاری را برای هفته آینده به پیونگ‌یانگ ارائه کرده است.

مذاکرات پیشین این دو کشور در فوریه سال جاری میلادی در هانوی ویتنام که با حضور ترامپ و کیم برگزار شد بدون دستیابی به نتیجه ناتمام ماند. در آن زمان رئیس‌جمهور آمریکا گفت از آنجایی که کره شمالی تمایل ندارد در مناطق خاصی تجهیزات هسته‌ای خود را از میان ببرد و هدف واشنگتن عاری‌سازی کامل است الان زمان مناسبی برای امضاء قرارداد نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.