سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

17 نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعتبارنامه دریافت کردند/ یکی از نامزدان اعتبارنامه نگرفت

17 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان طی مراسمی اعتبارنامه خود را دریافت کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در مراسمی اعتبارنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را میان آنها توزیع کرد اما یکی از نامزدها به رسم اعتراض اعتبارنامه خود را نگرفت.

غلام فاروق نجرابی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اعتراض به وجود نابسامانی ها و عدم اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات اعتبارنامه اش را نپذیرفت. وی گفت تا هنگامی که اصلاحات بنیادی در این کمیسیون به میان نیاید، به شفافیت و عادلانه بودن انتخابات باور نخواهد داشت.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این مراسم اظهار داشت: این اعتبارنامه‌ها تصدیقی هستند از کاندیدا بودن افراد در انتخابات و نیز برای نامزدان مجوز می‌دهند تا کارت شناسایی برای ناظران در روز انتخابات بگیرند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان افزود: «ما متعهد به برگزاری انتخابات شفاف ریاست جمهوری در تاریخ ششم میزان/ مهر هستیم.»

سید عصمت الله مل، معاون کمیسیون انتخابات افغانستان نیز گفت: «کمیسیون انتخابات آمادگی عام و تام برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از هر لحاظ دارد.»

وی، تعدیل قانون انتخابات، تدوین چگونگی استفاده از تکنالوژی بایومتریک، استخدام کارمندان بلند رتبه و پائین رتبه، تطبیق برنامه ثبت نام تقویتی رای دهندگان و تصویب لوایح و مقررات را از پیشرفت‌های کمیسیون انتخابات برشمرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.