سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور ؛

ترویج تغذیه سالم، ازمهمترین برنامه های وزارت بهداشت است

مدیرکل اداره تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت:ترویج تغذیه سالم، آموزش تغذیه، ومشاوره جهت تنظیم رژیم غذایی مردم ازمهمترین برنامه های دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت است.

زهرا عبدالهی مدیرکل اداره تغذیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بر اساس سند بهبود تغذیه وزارت بهداشت ۱۰۰ در صد مراجعه کنندگان به مراکز جامع سلامت و پایگاههای سلامت باید خدمات مشاوره تغذیه را دریافت نمایند.

وی افزود:مصرف شکر و غذاهای پرچرب بعنوان دو الگوی نامناسب در ایران شایعتر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلاتی که در کشور داریم به لحاظ تغذیه ای اضافه وزن است که درصد بالایی از جمعیت در همه ی گروه های سنی دچار اضافه وزن هستند به همین علت بیماریهایی مثل دیابت , فشار خون خیلی شایع و اولین علت ان الگوی غذایی نامناسب است که در برنامه های بهبود تغذیه اصلاح الگوی غذایی و ترویج تغذیه سالم است.

زهرا عبدالهی موضوع توجه به کمبود ریز مغذی ها را در کشور مهم خواند وگفت :هم اکنون در بحث پیشگیری وکنترل ریزمغذی ها , غنی سازی آرد با اهن و اسیدفولیک انجام شده است و ذر تمام کارخانجات ارد با اضافه کردن اسیدفولیک و اهن به ارد توانستیم تا حدودی از کم خونی و کمبوداهن پیشگیری کنیم .

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت را در حال حاضر مشکل کمبود ویتامینDاعلام کرد و گفت:یکی از برنامه هایی که دنبال میکنیم علاوه بر غنی سازی ارد با اهن و اسید فولیک با ویتامینD است که از طریق نان غنی شده مردم ویتامینD موردنیاز خود را تامین کنند .

وی هدف از اجرای این برنامه را تغذیه سالم عنوان کرد وگفت هم اکنون بیش از۱۶۰۰نفرکارشناس دراین حوزه فعالیت میکنند.

همچنین طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:هم استانی ها می توانند از خدمات مشاوره کارشناسان تغذیه استان بصورت رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

سفر معاون وزیر بهداشت به زاهدان 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.