سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون : ۹۵۰ غیرنظامی طی پنج ماه نخست 2019 در افغانستان کشته شده اند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در نتیجۀ خشونت ها در افغانستان، ۹۵۰ غیرنظامی کشته و۲۲۱۳ تن دیگر زخمی شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی در نتیجۀ خشونت ها در افغانستان، ۹۵۰ غیرنظامی کشته و۲۲۱۳ تن دیگر زخمی شده است.

در گزارش وزارت دفاع به کنگره این کشور تحت عنوان «تقویت امنیت و ثبات در افغانستان» تلفات وارده به غیرنظامیان از تاریخ ۳۱ دسمبر سال ۲۰۱۸ تا ۳۱ می ۲۰۱۹ ثبت شده است.

بر اساس معلومات ماموریت حمایت قاطع، ائتلاف به رهبری ایالات متحده مسئول ۶۰ کشته و ۵۵ زخمی، نیروهای افغان مسئول ۶۸ کشته و ۹۰ زخمی و گروه های شورشی و تروریست مسئول ۷۷۸ کشته و ۱۹۷۱ زخمی دانسته شده است.

جوانب نامعلوم درگیر در جنگ افغانستان مسئول ۴۴ کشته و ۹۷ زخمی عنوان شده اند.

تفاوت ارقاموزارت دفاع در این گزارش از تفاوت ارقام تلفات غیرنظامیان پرده برداشته است.در ربع نخست سال ۲۰۱۹ یعنی از تاریخ نخست ماه جنوری تا ۳۱مارچ ۲۰۱۹، در ارقام ارایه شده تلفات غیرنظامیان توسط ماموریت حمایت قاطع و هیات معاونت ملل متحد برای افغانستان، تفاوت گسترده دیده می‌شود.در این مدت، ماموریت حمایت قاطع از کشته شدن ۴۰۱ و زخمی شدن ۱۱۱۱ غیرنظامی گزارش داده است. این در حالی است که یوناما از کشته شدن ۵۱۸ و زخمی شدن ۱۱۹۸ غیرنظامی گزارش داده است.

ماموریت حمایت قاطع از این میان، شورشیان و دهشت افگنان را مسئول ۳۰۳ کشته و ۹۸۶ زخمی عنوان کرده است. اما یوناما گفته است که این گروه ها مسئول کشته شدن ۲۲۷ و زخمی شدن ۷۳۶ غیر نظامی بوده اند. ماموریت حمایت قاطع نیروهای افغان را مسئول کشته شدن ۳۶ و زخمی شدن ۴۸ غیر نظامی عنوان کرده است در حالی که یوناما این نیروها را مسئول کشته شدن ۱۱۵ و زخمی شدن ۱۹۰ غیرنظامی خوانده است.

حمایت قاطع به همین شکل، نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده را مسئول کشته شدن ۴۷ و زخمی شدن ۲۳ غیر نظامی عنوان کرده در حالی که یوناما این نیروها را مسئول کشته شدن ۱۴۶ و زخمی شدن ۸۶ غیر نظامی خوانده است.

حمایت قاطع سایر گروه ها را مسئول کشته شدن ۱۵ کشته و ۵۴ زخمی عنوان کرده در حالی که یوناما گفته است این گروه ها مسئول کشته شدن ۹۳ و زخمی شدن ۱۸۰ غیرنظامی اند.

در همین حال، گروه مصونیت و داد خواهی افراد ملکی در افغانستان گزارش داده است که تنها در ماه جاری ۱۹۰ غیر نظامی افغان کشته و در حدود ۳۰۰ نفر دیگر در جریان خشونت ها جان باخته اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.