نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو آمریکا نشان می دهد که اکثر سربازان و شهروندان آمریکایی جنگ هجده ساله افغانستان و عراق را بدون نتیجه و بی ارزش می دانند.

اکثر سربازان و مردم آمریکا جنگ در افغانستان و عراق را بی ارزش می دانندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو آمریکا نشان می دهد که اکثر سربازان و شهروندان آمریکایی جنگ هجده ساله افغانستان و عراق را بدون نتیجه و بی ارزش می دانند.

مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن دی سی در سال ۲۰۰۴ بنیان گذاری شده و وظیفه خود را نظرسنجی و گزارش‌های افکار عمومی در سراسر دنیا تعریف کرده است.

بر اساس نظرسنجی پیو در باره جنگ های آمریکا در افغانستان و عراق، ۵۸ درصد سربازان و ۵۹ درصد عموم مردم آمریکا بر این باورند که جنگ طولانی مدت افغانستان بی نتیجه و بی ارزش بوده است.

نظرسنجی مرکز پیو در حالی منتشر می شود که هفدهمین دور مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه قطر دوباره بدون نتیجه در هفته گذشته به پایان رسید.

بر اساس بیانیه مرکز تحقیقاتی پیو، سربازان آمریکایی که در جنگ های عراق و افغانستان حضور داشته اند دیگر هیچ علاقه ای برای حمایت از این نوع دخالت های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه ندارند و این نوع نگاه، هیچ تفاوتی به درجه و تجربه سربازان ندارد.

به نوشته ایرنا، از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاکنون جامعه بین‌الملل شاهد کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای آمریکایی بوده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار