سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: تسهیلات کم بهره روستایی سیستان و بلوچستان جذب نشده است

استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود چهار درصد به این استان تخصیص یافته که متاسفانه بیشتر این تسهیلات جذب نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمدعلی موهبتی استاندار و رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیاری از مردم این استان به دلیل شرایط فقهی تمایلی برای گرفتن این تسهیلات نداشتند که نیاز است تا ائمه جمعه و علما نسبت به این مساله ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب این تسهیلات توسط مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند نوع قرارداد را تغییر دهند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: برخی از بانک‌ها منابع مردم این استان را در خارج از استان هزینه می‌کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان یان کرد: بانک‌ها نقش بسیار مهمی در رونق تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان دارند بنابراین با ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به فعال کردن واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در این استان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

موهبتی تصریح کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر‌های سیستان و بلوچستان قرار است ساخته شود که این امر نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات مردم این استان دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند با ایجاد شبهه در میان مردم دیگران را از استفاده از این تسهیلات باز می‌دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد تسهیلات باید طوری تنظیم شود که هیچ منافاتی با مذهب مردم این استان نداشته باشد تا بتوان تمام تسهیلات را جذب کرد.

وی بیان کرد: همراهی فرمانداران و ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه خوداشتغالی بسیار مهم و تاثیر گذار است بنابراین باید یک هماهنگی بین مدیران و مردم وجود داشته باشد.

موهبتی تاکید کرد: همراهی و همدلی بین مدیران و ائمه جمعه و جماعات برای جذب تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف از جمله تولید و اشتغال باید وجود داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر رسید.

فرهنگ سازی مصرف در جامعه یک ضرورت است

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی مصرف در جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین صاحبان تریبون، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش موثری در این زمینه دارند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه برق اگر صرفه جویی نشود صنعت و تولید تعطیل می‌شود و این امر ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

موهبتی تصریح کرد: رونق تولید جز با حمایت از تولیدات داخلی امکانپذیر نیست بنابراین تمام دستگاه‌های دولتی سیستان و بلوچستان موظف هستند که نیاز‌های خودشان را از تولیدکنندگان این استان خریداری کنند.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست که مدیران دستگاه‌های دولتی با وجود کالای تولیدی درون استان نیاز خودشان را از سایر استان‌ها تهیه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا به تولیدات داخلی استان توجه بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات در مرکز کشور و توسط وزارتخانه‌ها تخصیص داده می‌شود افزود: مدیری که نتواند با وزارتخانه مربوطه نشست‌هایی را با حضور استاندار برای جذب اعتبار به سیستان و بلوچستان برگزار کند مناسب مدیریت در این استان نیست.

موهبتی با بیان اینکه در تحریم اقتصادی هستیم گفت: مدیران در چنین شرایطی باید به عنوان تسهیل گر عمل و با تمام توان برای رونق تولید و جذب اعتبارات تلاش کنند.

مهمترین رسالت ائمه جمعه آگاهی بخشیدن به جامعه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین رسالت ائمه جمعه و جماعت آگاهی بخشیدن به جامعه است که خوشبختانه به این وظیفه خطیر به خوبی عمل می‌شود.

وی بیان کرد: چنانچه مردم به حق و حقوق خودشان آگاه باشند از ایجاد بسیاری از مشکلات به راحتی می‌توان جلوگیری کرد.

موهبتی بیان کرد: رساندن پیام و حرف‌های مردم به گوش مسئولان بسیار مهم است که تریبون نماز جمعه بهترین محل برای بازگو کردن این مسائل است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه‌ها و اهداف مسئولان باید از تریبون‌های نماز جمعه در جامعه بازگو شود بنابراین هماهنگی و همدلی میان مدیران و ائمه جمعه و جماعات در ایجاد امید و نشاط در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران این استان در نماز‌های جمعه با برپایی میز خدمت پاسخگوی مشکلات و خواسته‌های مردم باشند تا همدلی و وفاق بین مسئولان و مردم تقویت شود.

وی تاکید کرد: همگان باید در جهت ایجاد همدلی و وفاق در جامعه گام بردارند و از ایجاد نا امیدی در بین مردم پرهیز شود.

بیش از هزار واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان پروانه کسب فعالیت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و ۱۳۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۲۴ هزار نفر در این استان پروانه کسب فعالیت دارند.

نادر میرشکار اظهار داشت: ۹۰۰ واحد کارگاهی کوچک و ۱۵ واحد تولیدی بزرگ در سیستان و بلوچستان هم اینک فعال هستند.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی کوچک نیازمند حمایت هستند افزود: ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان هم اینک فعال هستند.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۱۰۸ جواز تاسیس واحد تولیدی با پیش بینی اشتغال ۱۸ هزار و ۹۲۳ نفر در این استان صادر شده است.

وی بیان کرد: ۳۲۵ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۶ هزار و ۳۲۸ نفر از یک تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

میرشکار اظهار داشت: همچنین ۷۵ واحد تولیدی با هزار و ۴۷ نفر در سیستان و بلوچستان از ۴۱ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: ۶۴ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان با اشتغال هزار و ۴۲ نفر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس سازمان صمت سیستان وبلوچستان گفت: فعال شدن این واحد‌های تولیدی نقش بسیار موثری در ایجاد اشتغال و توسعه این استان دارد.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.