سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

مراودات شهرهای اسلامی باید افزایش یابد

استاندار خراسان رضوی گفت: تبادل تجربه به بهبود فرآیند خدمت رسانی و ارتقای سطح زندگی شهروندان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار میهمانان گردهمایی شهرداران شهر‌های اسلامی و فارسی‌زبان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور امام رضا (ع) سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های رسمی، در سال‌های اخیر آمار ورود زائران و گردشگران خارجی و داخلی به استان به طور میانگین سالانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان‌رضوی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور ترکمنستان و افغانستان دارد و حجم صادرات کالا و خدمات از این استان به حدود ۲ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

رزم حسینی با بیان اینکه عمده صادرات استان، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی است، افزود: خراسان رضوی استانی معدن خیز بوده و علاوه بر وجود معادن سنگ آهن، کارخانجات بزرگ گچ در این استان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود، به وجود اشتراکات فرهنگی مذهبی بین شهر‌های اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری مشهد به منظور گسترش مراودات میان شهر‌های جهان اسلامی می‌تواند در راستای برگزاری هفته‌های فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت‌های شهری در ایران تجربیات بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه‌ها به روش «بی. او. تی» دارند و مدیران دیگر شهر‌های اسلامی مانند کربلای معلی و نجف اشرف می‌توانند از این تجربیات برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی خود استفاده کنند.

محمد درغام رئیس اتحادیه شهرداران ضایحه بیروت در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به مشهد گفت: در بازدید از پروژه‌های شهری، تجربیات بسیار خوبی کسب کردیم و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

حمد حسن رئیس اتحادیه شهرداران بعلبک لبنان نیز هم‌سویی استانداری، شهرداری و شورای شهر مشهد را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در قالب گفتگوی شهر‌های اسلامی به دنبال تبادل تجربه و استفاده از ظرفیت مدیریت‌های شهری ایران برای پیشبرد اهداف در مسیر خدمت رسانی به مردم هستیم.

نبیل عبدالحسین شهردار نجف اشرف هم در ادامه گفت: ما در طول سال مذاکراتی با شهرداران ایرانی داریم و برای تبادل تجربه در حوزه مسائل بهداشتی و شهری اقدامات خوبی انجام گرفته است.

محمد حمزه حسین، معاون شهردار کربلای معلی هم با اظهار خرسندی از پیشرفت‌هایی که کلانشهر مشهد درسال‌های اخیر داشته است، گفت: درحال حاضر همکاری‌های خوبی با شهرداری مشهد داریم، اما انتظار می‌رود که این همکاری‌ها به یادداشت تفاهم بین شهرداری مشهد و کربلا منتهی شود.


انتهای پیام//ف. ص



تبادل تجربه به ارتقای سطح زندگی شهروندان کمک می‌کند

برچسب ها: استانداری ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.