سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش در روابط پکن-اتاوا افزایش یافت

بازداشت یک شهروند کانادایی دیگر در چین

سخنگوی دولت کانادا اعلام کرد یک تبعه دیگر این کشور در چین بازداشت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی دولت کانادا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد یک شهروند کانادایی دیگر در شهر یانتای چین بازداشت شده است. کانادا جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. همچنین مشخص نیست که آیا بازداشت این تبعه کانادایی در چین به پرونده بازداشت ۱۹ تبعه خارجی که هفته گذشته در چین رخ داد، مرتبط باشد.

روابط میان چین و کانادا از زمانی که در ماه دسامبر سال گذشته پلیس ونکوور «منگ وانگ ژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی را بازداشت کرد، دچار تنش شده است. پس از بازداشت منگ، چین دو تبعه کانادایی دیگر را هم به اتهام دست داشتن در سرقت اسرار محرمانه دولتی، بازداشت کرد.

روز سه شنبه، پلیس شهر «شوژو» در استان جیانگ سو چین اعلام کرد ۱۹ نفر را به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده است که ۱۶ نفر این افراد از اتباع کشور‌های دیگر هستند.

رادیو دولتی چین گفت تعدادی از افراد بازداشت شده به عنوان معلم در مراکز آموزشی انگلیسی در چین مشغول تدریس بوده‌اند. سفارت انگلیس هم روز جمعه اعلام کرد ۴ نفر از اتباع این کشور در شرق چین بازداشت شده‌اند.

منگ وانگ ژو اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکایی و به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در ونکوور کانادا بازداشت شد. به دنبال بازداشت او، وزارت خارجه چین سفیر آمریکا را به منظور بیان اعتراض شدید کشورش احضار کرد. چین همچنین سفیر این کشور در کانادا را هم فراخواند و از اتاوا خواست تا منگ وانگ ژو را فورا آزاد کند. منگ وانگ ژو چندی بعد طی حکمی با اعلام قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.