سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسخه‌های ساده و قدیمی ۲۰ سال پیش بر مشکل بیکاری فائق نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : با نسخه‌های ساده و قدیمی ۲۰ سال پیش نمی‌توانیم بر مشکل بیکاری فائق آمده و این دردی که سال هاست بر جان استان نشسته را درمان کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در هفدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، گفت : غلبه بر معضل بیکاری نیازمند برنامه‌های جدید و راهگشایی است که خوشبختانه پایه‌های آن با تدوین سند توسعه‌ای و اشتغال استان گذاشته شده است.

وی با اشاره به جمعیت بیکار استان که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر است، گفت : ایجاد اشتغال برای این تعداد انسان کار ساده‌ای نیست و نیازمند طراحی و تدوین برنامه دقیقی است که مدیران به انجام شدن آن ایمان داشته باشند.

حاتمی افزود: هر مدیری حتی اگر برنامه هم داشته باشد، اما در دل به انجام آن مطمئن نباشد شکست می‌خورد و این موضوع نباید در مسئله اشتغال استان اتفاق بیفتد که خوشبختانه در ۲ سال اخیر اینگونه هم نبوده است.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: در تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شد که نسبت به بهار سال قبل ۴.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و کرمانشاه را در ردیف استان‌هایی قرار داد که بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

وی تاکید کرد: این کاهش معنادار نرخ بیکاری به خوبی ثابت کرد اگر بخواهیم و همت کنیم قادر هستیم بر هر مشکلی از جمله بیکاری که خیلی‌ها آن را حل نشدنی می‌دانستند، غلبه کنیم.

حاتمی افزود: تثبیت این نرخ در وهله نخست و تلاش برای کم کردن آن موضوعاتی است که از این پس باید با جدیت در استان دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در عین حال رقم بیکاری ۱۴.۷ درصد را نیز بالا دانست و گفت: کاهش ۴.۷ درصدی بیکاری در بهار امسال نسبت به سال قبل نباید مارا فریب دهد و فکر کنیم مشکل اشتغال رفع شده است، این تازه ابتدای کار مدیران استان است و برای بهتر شدن همچنان باید شبانه روز تلاش کنیم.

وی فراهم کردن فرصت برای نقش آفرینی بنگاه‌های اقتصادی و تقویت مشاغل خورد، متوسط و بزرگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: زمانی که این مشاغل توانستند تولید داشته باشند می‌توانیم ادعا کنیم در کارمان موفق بوده‌ایم.

حاتمی در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، روند کاهشی نرخ اشتغال استان همچنان ادامه یابد و بتوانیم خود را به سطح میانگین کشور نزدیک کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

غلبه بر معضل بیکاری نیازمند برنامه‌های جدید و راهگشایی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.