سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه "کاریکاتور‌هایی با طعم فلفل نمکی"

نمایشگاه "کاریکاتور‌هایی با طعم فلفل نمکی" از مجموعه آثار «فخرالدین دوست محمد» امروز (۲۲ تیر) در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فخر الدین دوست محمد هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به برپایی این نمایشگاه در محل گالری حوزه هنری، گفت : این نمایشگاه از امروز تا ۲۹ تیرماه برای علاقمندان برپا است.

وی گفت : این نمایشگاه دهمین نمایشگاه انفرادی ام محسوب می‌شود که در آن ۵۲ اثر کاریکاتور که همگی در سال‌های اخیر طراحی شده اند، نمایش داده می‌شود.

دوست محمد با بیان اینکه کاریکاتور‌های این نمایشگاه با موضوعات مختلف طراحی شده اند گفت: عمده موضوعات مربوط به مباحث اجتماعی و فرهنگی است. موضوعاتی مانند سرقت میراث فرهنگی، کودکان قربانی جنگ، افرادی که دچار خودبزرگ بینی هستند و ...

این هنرمند کاریکاتوریست در خصوص نحوه طراحی آثار خود گفت: در مرحله نخست پس از طراحی با مداد با یک روان نویس کار را دوباره کشیده و سپس به کمک نرم افزار‌های گرافیکی آن را رنگ آمیزی میکنم.

وی درخصوص چرایی انتخاب نام این نمایشگاه گفت: زبان برخی از این کاریکاتور‌ها مانند فلفل تند است و در برخی نمک کار بیشتر است و برای همین ترجیح دادم نام نمایشگاه را کاریکاتور‌هایی با طعم فلفل نمکی بگذارم.

دوست محمد با بیان اینکه ۱۸ سال است کار کاریکاتور می‌کند گفت: طی این مدت در بیش از ۱۵۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی در کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی، چین، ترکیه، لهستان و اکراین شرکت داشته ام.

وی با گلایه از مسئولین فرهنگی استان گفت: متاسفانه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هیچ یک از مسئولین حاضر نشدند و تنها حضور هنرمندان و اساتید را در نمایشگاه داشتیم که حقیقتا جای گله مندی از مسئولین فرهنگی این استان دارد.

دوست محمد در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری زبان کاریکاتور گفت: با استفاده از این هنر میتوان نقد‌ها را صریح و روشن بیان کرد و عمیق‌ترین محتوا‌ها را میتوان به وسیله کاریکاتور به راحتی منتقل کرد .

 

 

انتهای پیام/د

کاریکاتور‌هایی با طعم فلفل نمکی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.