سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعه هشت هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش کرمان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان پیش بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند که تاکنون هشت هزار و ۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهران باهری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: هزار و ۹۷ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان به پایگاه‌های تخصصی برای بررسی هوش ارجاع داده شده‌اند و تاکنون ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر برای شرکت در طرح سنجش نوبت گیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سنجش تا پایان شهریور در کرمان ادامه دارد و تمدید نخواهد شد تاکید کرد: والدین سعی کنند هم اکنون برای سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

باهری پیش بینی کرد: امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند و تاکنون هشت هزار و ۲۳۸ نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده اندکه از این تعداد چهار هزار و ۲۸۳ نفر پسر و سه هزار و ۹۹۵ نفر دختر بوده اند.

وی بیان داشت: سال گذشته ۲۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۶ هزار کودک در مقطع پیش دبستان در استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۳۶۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند.

وی هدف از اجرای طرح سنجش را شناسایی و پیشگیری از تشدید اختلالات جسمانی و روانی، پیشگیری از بروز بیماری‌ها، شناسایی بهنگام بیماری نوآموزان و مداخله بموقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک برای هر دانش آموز و آماده سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: ۴۱ پایگاه سنجش در مناطق و شهرستان‌های مختلف برپا می‌شود که ۱۴ مورد از این پایگاه‌های ثابت به صورت سیار نیز عمل می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته ۲۸ هزار و ۲۵۴ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان سنجش شدند و از این تعداد چهار هزار و ۸۶۳ نفر ارجاع تخصصی هوش داشتند و هزار و ۲۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۶۳۴ نفر مشکل شنوایی، ۷۶ نفر جسمی و حرکتی و هفت نفر مشکوک به اتیسم بودند.
باهری ادامه داد: همچنین ۳۲۲ دانش آموز بدو ورود به دبستان سال گذشته به عنوان نیاز‌های ویژه ذهنی، ۹ نفر آسیب دیده شنوایی، هفت نفر آسیب دیده بینایی و ۱۸ نفر جسمی و حرکتی بودند و ۴۸ نفر نیز به بهزیستی معرفی شدند.
باهری گفت: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.
انتهای پیام/ح

انجام سنجش نوآموزان در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.