سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه صمت استان یزد:

رونق تولید کلید روشن و خاموش ندارد/ واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

رئیس خانه صمت استان یزد گفت: بدون فراهم کردن سازوکار‌های لازم امکان رونق تولید وجود ندارد.

علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به شعار سال گفت: بیست سال است که کلید واژه اصلی شعار‌های سال به مضامین اقتصادی گره خورده است با این حال برخی تصور می‌کنند تحقق شعار‌ها و رونق تولید کلید روشن و خاموش دارد و رسیدن به اهداف یک شبه امکان پذیر است.

کلانتر افزود: برای ایجاد رونق تولید ساز و کار، الزامات و زیرساخت‌هایی باید صورت بگیرد چراکه بدون توجه به آن زیرساخت‌ها امکان تحقق شعار سال وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در این شرایط سخت رکود و تحریم و نیز ثبات پایین اقتصادی، انجام فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و معدنی نوعی جهاد بشمار می‌آید، صنعتگران ما می‌تواتستند مثل بسیاری از افراد دیگر پول خود را در بانک سپرده کنند درحالیکه آن‌ها تمام سرمایه‌های مادی و معنوی خود را برای گردش چرخ اقتصاد و اشتغال هموطنان خود هزینه کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند همراهی دولت با صنعتگران هستیم خاطرنشان کرد: در سال گذشته تمامی هزینه‌های ما از مواد اولیه و دستمزد تا بهای آب و برق و گاز و مالیات افزایش پیداکرده این درحالی است که با توجه به رکود، امکان افزایش قیمت به آن نسبت را نداشتیم و با مشکلات زیادی در تامین نقدینگی روبرو بوده ایم.

کلانتر با اعلام اینکه دلیل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها بی تدبیری‌های داخلی است نه تحریم، گفت: جهش اول نرخ ارز در سال ۹۱ و جهش دوم در سال ۹۶ رخ داد و متاسفانه ۸۵ درصد اشتباهات مدیریتی در جهش اول را در بخش دوم تکرار کردیم و عامل اصلی این موضوع برخی از کژکاری ها، عدم حضور مدیران و کارشناسان موثر و متخصص و نیز عدم توجه به اصل شایسته سالاری است.

انتهای پیام/ غ

رونق تولید یک شبه میسر نمی‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.