معاون وزیر صمت گفت: اگر محور کار‌ها رونق تولید و اقتصادی است، باید با نگاه و رویکرد جدیدی به مسائل پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سعید زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در مراسم تجلیل از صنایع برتر استان یزد، گفت: همه‌ی فعلان ادارای ایران در حال تلاش برای رونق تولید و به تبع آن رونق اقتصادی هستند، اما باید در نظر داشته باشیم که اگر محور کار‌ها رونق تولید است باید با نگاه و رویکرد جدیدی به مسائل پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته سخت‌ترین سال در حوز‌های مختلف در یک دهه‌ی اخیر بود، افزود: در سال گذشته دشمن با تمام قوا برای ایجاد اختلال در اقتصاد کشور پای کار آمده بود، اما صنعتگران ما به خوبی این تهدید‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و رویش تبدیل کردند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: دشمن در سال گذشته به تحریم نفت، فلزات و پتروشیمی ما را پرداخت، اما بنیه‌ی کارآفرینان کشورمان از همه تحریم‌ها بالاتر بود و این هنر ایرانی هاو اهل استقامت است که این دوره سخت را به خوبی پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه با دنبال کردن رویه‌ی همیشگی نمی‌توان منتظر تحول در اقتصاد کشور شد، اظهارداشت: سال پیش در حوزه‌ی نساجی و پوشاک صادرات از یک میلیاردو ۳۱ میلیون دلار با شش درصد رشد به یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار رسید این در حالی است که در این مدت شاهد کاهش ۳۱ درصدی واردات نساجی و پوشاک در میزان واردات ما کشورمان بودیم و این یک مصداق عینی برای تبدیل تحریم‌ها به فرصت است.

تلاش جهت رفع موانع در واحد های تولیدی

زرندی به کاهش میزان ارز در دسترس در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به تمامی واحد‌ها اعلام کردیم که با شرایط کنونی باید یک مدیریت ویژه‌ای بر واردات صورت بگیرد و این اقدام باعث شد کالا‌ها را بر اساس نیاز‌های کشور دسته بندی و واردات یکسری از کالا‌ها را ممنوع کردیم و موارد دیگر را بر اساس اولویت بندی به کشور وارد کردیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه نیاز واحد‌های صنعتی در ۲۷ تیرماه سالجاری، خاطرنشان کرد: خواهشمندیم واحد‌های بزرگ استان یزد نیز در این نمایشگاه به اعلام نیاز‌های خود در زمینه‌های اقتصادی بپردازند همچنین واحد‌های کوچک‌تر برای دیدن این نیاز‌ها به این نمایشگاه بیایند چه بسا در این روند، برخی از واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان با دیدن نیاز‌های واحد‌های بزرگتر قدم در راه رفع نیاز‌ها ی واحد‌ها بگذارند.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.