سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید روسیه، آمریکا، چین و پاکستان بر آغاز مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان

نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در جریان مذاکراتشان در مورد صلح افغانستان، خواستار آغاز هر چه زودتر گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکرات چهارجانبه روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در مورد صلح افغانستان در شهر بچینگ پایان یافت.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در جریان مذاکراتشان در مورد صلح افغانستان، خواستار آغاز هر چه زودتر گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا افزوده است: «شرکت کنندگان این نشست از طرف های درگیر در افغانستان خواستند تا از فرصت برای برقراری صلح استفاده نمایند و هر چه زودتر گفتگوهای بین الافغانی با اشتراک حکومت افغانستان، گروه طالبان و سایر افغان ها را آغاز کنند.

افزون بر این، شرکت کنندگان این نشست مجددا تاکید کردند که مذاکرات صلح افغانستان باید تحت رهبری و مشارکت افغان ها برگزار شود و امیدوار هستند که این مذاکرات در آینده نزدیک سبب برقراری صلح سراسری در افغانستان گردد.

نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان همچنین از نتایج نشست بین‌الافغانی در مسکو و دوحه استقبال نمودند و برگزاری این نشست ها را برای رسیدن به صلح مهم عنوان کردند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.