رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر اینکه تمام پیش شرط ها برای آغاز مذاکرات صلح برداشته شده گفت: فرصت صلح همیشه مهیا نیست و باید از این فرصت استفاده مناسب صورت گیرد.

 

تمام پیش شرط ها برای آغاز مذاکرات صلح را برداشته ایم/ فرصت صلح همیشه مهیا نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا پیرامون مبارزه علیه فساد تحت عنوان «حرکت به سوی صلح، فرصت برای حسابدهی» تاکید کرد که دولت افغانستان تمام اقدامات لازم برای صلح را انجام داده است.

وی اظهار داشت: ما به خاطر آغاز مذاکرات همه جانبه صلح تمام پیشنهادات و قید و شرط ها را برداشتیم تا مذاکرات آغاز گردد.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: هر روز نمی تواند زمان صلح باشد، اما حال شرایط برای صلح فراهم شده است و باید از آن استفاده اعظمی صورت گیرد و اگر این فرصت از دست برود مسئولیت کلان خواهد بود.

اشرف غنی گفت: باید یقین داشته باشیم که عقب رفتن برای مردم افغانستان قابل قبول نیست، ما تنها به پیش می رویم و احساسات ما باید کنترل شود و این احساسات در چهارچوب طرح‌ها و بحث‌های معقول باید مطرح گردد.

وی افزود: انتخاب صلح همیشه انتخاب آسان نیست، باید اراده وجود داشته باشد و حدود صلاحیت ها واضح گردد؛ اگر صلح پایدار می خواهید و صلحی می خواهید که عاری از شکستگی باشد، پس باید اراده واضح در برابر مبارزه با فساد داشته باشیم.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: برای بار اول در چهل سال گذشته ثابت کردیم که آتش‌بس خواب و خیال نیست بلکه واقعیت است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اشرف غنی ، افغانستان ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار