سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلس جامع میراث فرهنگی استان اردبیل تدوین می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین اطلس جامع میراث فرهنگی استان با همکاری استانداری و معاونت میراث فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در این مجموعه تمامی آثار طبیعی، تاریخی و میراثی استان به همراه آثار ثبت شده به صورت جامع معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مهم در پی جلسه مشترک استاندار اردبیل با معاونت میراث فرهنگی کشور تصمیم گیری شده است، اضافه کرد: این اطلس به صورت پایلوت کشوری برای اولین بار در استان اردبیل تدوین خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به نظارت مشاور بین المللی در تهیه و تدوین این اطلس اظهار کرد: همچنین مقرر شد استان اردبیل به صورت پایلوت طرح‌های حوزه میراث فرهنگی از جمله ثبت آثار، پایگاه‌های ملی و حفاظت و مرمت از آثار تاریخی را عهده دار شود.

فلاحی با تاکید به اینکه استان اردبیل برخوردار از تمدن دیرینه و آثار متمایز طبیعی و تاریخی است، اضافه کرد: با طرح‌ها و ایده‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا این قابلیت در سطح ملی و بین الملل معرفی شود.

وی افزود: استان اردبیل این قابلیت را دارد که آثار متعددی در گستره جغرافیایی آن به ثبت ملی و جهانی برسد و مطابق رایزنی‌های صورت گرفته اقدامات مطلوبی در حوزه میراث فرهنگی عملیاتی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اردبیل برخوردار از تمدن دیرینه و آثار متمایز طبیعی و تاریخی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.